۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۴
کد خبر: 81953078
T T
۰ نفر

22 طرح عمراني در قشم به بهره برداري رسيد

۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۴
کد خبر: 81953078
22 طرح عمراني در قشم به بهره برداري رسيد

قشم- ايرنا- فرماندار قشم گفت: در هفتمين روز از دهه مبارك فجر 22 طرح عمراني با مجموع اعتبار 80 ميليارد ريال در حوزه هاي مختلف آموزشي، عمراني، خدماتي و فرهنگي در اين شهرستان به بهره برداري رسيد.

عزت كمال زاده روز يكشنبه در آئين افتتاح اين طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: افتتاح پست هاي برق هوايي و زميني با اعتبار افزون بر 34 ميليارد ريال، بهره برداري از هفت پارك محله با اعتبار چهار ميليارد ريال و آغاز به كار مركز توانبخشي روستاي هلر با هفت ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار از جمله طرح هاي عمراني است كه در هفتمين روز از دهه فجر به بهره برداري رسيد.
وي اظهار كرد: افتتاح سالن آموزشي چند منظوره «جلالي» درگهان با دو ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار، بهره برداري از كتابخانه مدرسه خوارزمي اين شهر با اعتباري افزون بر سه ميليارد و 850 ميليون ريال، بهره برداري از بلوار ورودي روستاي گياهدان با دو ميليارد و 620 ميليون ريال اعتبار و احداث پارك در اين روستا با اعتباري حدود 840 ميليون ريال از ديگر طرح هاي افتتاح شده در اين شهرستان است.
فرماندار قشم بهره برداري از راه گردشگري روستاي گورزين به جنگل حرا با اعتباري افزون بر 16 ميليارد ريال، احداث مهدكودك لافت با چهار ميليارد ريال اعتبار و طرح هادي روستاي «كاهو غربي» با حدود چهار ميليارد و 300 ميليون ريال اعتبار را از ديگر طرح هايي عنوان كرد كه امروز به بهره برداري رسيد.
كمال زاده با بيان اينكه اعتبارات طرح هاي ياد شده از محل اعتبارات ملي، استاني و منابع داخلي تامين شده است، تاكيد كرد: در اين ميان همكاري و مشاركت هاي مردمي نقش موثري در تامين اعتبارات مورد نياز طرح ها ايفا كرده است.
به گزارش ايرنا، 51 طرح عمراني با اعتباري افزون بر 320 ميليارد ريال در حوزه هايي همچون بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، راه و شهرسازي، مخابرات، عمران روستايي و شهري در ايام دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
شهرستان قشم شامل جزاير هرمز، هنگام، لارك و قشم با يكهزار و 725 كيلومتر مربع مساحت و حدود 120 هزار نفر جمعيت در فاصله 20 كيلومتري بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است و شامل چهار شهر قشم، درگهان، سوزا و هرمز و حدود 70 روستاست.
7275/2090/