۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۵
کد خبر: 81953083
T T
۰ نفر
رئيس ستاد انتخابات خراسان شمالي: ايرنا الگوي رسانه هاست

بجنورد- ايرنا- معاون سياسي و امنيتي استاندار و رئيس ستاد انتخابات استان خراسان شمالي با بيان اينكه خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در كار حرفه اي الگويي براي ساير رسانه هاست، گفت: اين رسانه بايد در آگاهي بخشي به مردم، ياور دولت باشد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، محمدرحيم نوروزيان در دومين نشست ماهانه خبرنگاران ايرناي استان خراسان شمالي اظهار داشت: دولت يازدهم با وجود توفيق زيادي كه در عرصه هاي اقتصادي و سياسي و روابط بين الملل دارد، در فضاي رسانه به شدت مورد تهاجم است.
وي ايرنا را بازوي رسانه اي و تنها ابزار دولت در برابر هجوم رسانه اي دانست و افزود: بهترين راه براي جلوگيري از رواج شايعات، حرف قاطع و محكم زدن است و اهل قلم بايد در اين مسير مراقبت كنند تا رسالت بصيرت افزايي آنان محقق شود.
نوروزيان بر اميدبخشي به مردم در توليد اخبار و گزارش ها تاكيد كرد و گفت: مديران هم بايد تحمل خود را بالا ببرند و سعه صدر داشته باشند و حتي از اخبار چالش برانگيز استقبال كنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان شمالي با انتقاد از رواج تخريب در برخي رسانه ها به جاي نقد منصفانه و اخلاق مدارانه تصريح كرد: اصحاب رسانه بايد اخبار و گزارش ها را طوري تنظيم كنند كه در آن تخريب نباشد و اهل قلم با نوشتن، فرهنگ و ادب را آموزش دهند.
نوروزيان نقد منصفانه مخالف را عامل حفظ سرمايه هاي اجتماعي برشمرد و بر فرهنگ سازي در اين زمينه تاكيد كرد.
وي با اشاره به سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و بيان اينكه انقلاب به ملت ايران هويت و اعتماد به نفس بخشيد، گفت: يكي از رسالت هاي خبرگزاري توجه به موضوع انقلاب اسلامي و تبيين درست ارزش هاي آن در قالب گزارش هاي حرفه اي است.
وي با اشاره به رويكرد غلط در توليد برخي فيلم ها و برنامه هاي بي هدف مرتبط با موضوع دفاع مقدس و با مضامين مشابه در مسائل مختلف تصريح كرد: اين رويكرد اشتباه اقناع اطلاعاتي كاذبي براي مردم ايجاد كرده است در حاليكه به جاي اين رويكرد مضر بايد رويدادهاي مهم انقلاب براي جامعه به خوبي و با نگاه منصفانه تحليل شود.
وي يكي از مشكلات و آسيب هاي حوزه احزاب و رسانه ها را كم توجهي به شفاف سازي مرزهاي فكري و عقيدتي با دشمن توصيف كرد و افزود: بايد مرزبندي با غير خودي ها و دشمن را شفاف كنيم و در گزارش هاي خبري رسانه ها هم بايد اين مسئله كه از مطالبات مردم و رهبري است، پررنگ تر ديده شود.
رئيس ستاد انتخابات استان خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخابات هفتم اسفند بيان كرد: رسالت نخست همه مسئولان و رسانه ها تلاش براي جلب مشاركت مردم در انتخابات آتي است و رسانه ها به خصوص بايد به خلأهاي موجود بپردازند.
معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان شمالي تاكيد كرد: اگرچه صرف حضور گسترده مردم در انتخابات ارزش دارد، اما آگاهانه بودن اين حضور و انتخاب، مهم تر است.
وي با افزودن اينكه براي داشتن مجلسي تخصصي، تبيين معيارهاي انتخاب اصلح براي مردم ضروري است، خاطرنشان كرد: گاهي برخي نامزدهاي نمايندگي در سخنان تبليغاتي خود وعده هاي پوچي مي دهند كه عملي كردن آن ها حتي از توان دولت خارج است و در اين خصوص بايد به مردم آگاهي داد.
وي همچينن بر ترويج پايبندي به قانون در جامعه تاكيد كرد و از خبرنگاران رسانه هاي استان خواست در اين راستا نهايت كوشش را داشته باشند.
7187/7184/1744/1042
۰ نفر