۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۵۷
کد خبر: 81954710
T T
۰ نفر

برف شدید درمسیرهای هراز و كندوان

۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۵۷
کد خبر: 81954710
برف شدید درمسیرهای هراز و كندوان

ساری -ایرنا- بارش برف شدید در جاده هراز مسیر تهران- آمل و كندوان مسیر تهران- چالوس باعث اختلال در تردد خودروهای عبوری در این راه ها شده است.

به گزارش خبرنگارایرنا، به دلیل بارش شدید برف دراین مسیرهای ارتباطی مازندران به دلیل كاهش سرعت خودروها تردد با كندی انجام می شود كه باعث ایجاد ترافیك در محورهای هراز و كندوان شده است.
مدیرراهداری اداره كل راه و شهرسازی مازندران گفت : در حال حاضر بارش برف در هر چهار مسیر اصلی این استان شامل هراز( تهران- آمل-) كندوان ( تهران- چالوس)، سوادكوه( تهران- قائمشهر) و كیاسر( ساری- سمنان) ادامه دارد.
عباسعلی نجفی ظهر روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : بارش برف در مسیرهای هراز و كندوان با شدت بیشتری ادامه دارد و گروه های راهداری نیز سرگرم برف روبی برای تسهیل در تردد خودروهای عبوری هستند.
وی اضافه كرد : بارش برف در مسیرهای سوادكوه و كیاسر نیز با شدت كمتری در حال باریدن است و گروه های راهداری مستقر در منطقه نیز آماده همكاری با خودروهای عبوری شدند.
مدیرراهداری اداره كل راه و شهرسازی مازندران به رانندگان توصیه كرد تا به دلیل بارش شدید برف در مسیرهای استان از تردد غیر ضرور در این محورها پرهیز كنند و در صورت تردد در این مسیرها نیز زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی به خصوص گرمایشی مجهز كنند.
اداره كل هواشناسی مازندران اعلام كرد: با نفوذ جریان بارشی سرد شمالی وضعیت جوی این استان برای سه روز آینده همراه با بارش برف و باران و كاهش 12 تا 20 درجه ای دما خواهد بود.
پلیس راه مازندران نیز به رانندگان توصیه كرد برای تردد در مسیرهای استان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند وقبل از تردد نیز نسبت به سالم بودن تجهیزات گرمایشی اطمینان داشته باشند.
مازندران دارای 10 هزار و 300 كیلومتر راه اصلی و فرعی است كه سه هزار و 700 كیلومتر از این مسیرها را محورهای كوهستانی و 600 كیلومتر آن نیز مسیرهای برفگیری هستند كه در زمستان سال جاری 33 گروه راهداری با 228 دستگاه ماشین آلات راهداری و 380 راهدار در 20 گردنه این استان مستقر شدند.
استقرار این نیروها طبق برنامه زمانبندی تا پایان تعطیلات نوروزی در 15 فروردین ماه سال 95 ادامه خواهد داشت.ك3
6982/1899/1352
۰ نفر