تاكنون 850 بيمار ناهنجاري كام و دهان سيستان و بلوچستان براي ويزيت نام نويسي كرده اند

زاهدان- ايرنا- عضو هيات مديره موسسه خيريه مهر گيتي گفت: 850 بيمار ناهنجاري كام و دهان سيستان و بلوچستان براي ويزيت از سوي پزشكان خير نام نويسي كرده اند كه تاكنون به مناسبت دهه مبارك فجر 700 نفر آنان بطور رايگان ويزيت شده اند.

حميد بختياري سه شنبه شب در حاشيه بازديد استاندار سيستان و بلوچستان از فعاليت هاي گروه پزشكان خير ناهنجاري هاي كام و دهان در بيمارستان علي بن ابيطالب(ع) زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به دليل شمار زياد بيماران روزانه حدود 30 عمل انجام مي شود و تا كنون حدود 75 عمل انجام شده است.
وي ادامه داد: هم اينك 10 پزشك در اتاق عمل مشغول فعاليت و سه پزشك نيز در حال ويزيت بيماران هستند.
وي افزود: همكاري دستگاه هاي مختلف استان بسيار خوب بوده و هم اينك چهار اتاق عمل و يك بخش بيمارستان علي بن ابي طالب(ع) در اختيار اين پزشكان قرار دارد.
عضو هيات مديره موسسه مهر گيتي تصريح كرد: وسعت كار در سيستان و بلوچستان بي مانند است زيرا به دليل در اختيار نبودن آماري از افراد مبتلا به ناهنجاري هاي كام و دهان پيش بيني مي شد كه بيماران انگشت شماري در اين استان وجود داشته باشند.
بختياري پيش بيني كرد: شمار بيماران مراجعه كننده در روزهاي آينده افزايش يابد.
وي گفت: عمل هاي جراحي براي درمان بيماران تا روز پنجشنبه ادامه دارد.
وي اظهار داشت: بيماراني كه در اين چند روز امكان جراحي آنان وجود نداشته باشد براي درمان به پزشكان مقيم ارجاع داده مي شوند تا بدون پرداخت هيچ هزينه اي تحت درمان قرار گيرند.
عضو هيات مديره موسسه مهر گيتي افزود: در اين امر بسياري از دستگاه ها به ويژه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشكي زاهدان همكاري خوبي داشتند و به همراه خيرين هزينه اياب و ذهاب و اسكان بيماران را برعهده گرفتند.
تيم پزشكي فوق تخصص ناهنجاري هاي كام و دهان در چهاردهمين سفر استاني خود، به مناسبت دهه مبارك فجر از 18 بهمن ماه جاري با استقرار در بيمارستان علي بن ابي طالب(ع) زاهدان مركز سيستان و بلوچستان فعاليت خود را آغاز كرده و تا 23 بهمن در زاهدان حضور خواهند داشت.
استاندار سيستان و بلوچستان به همراه شماري از مسئولان استان شامگاه امروز/سه شنبه/ باحضور در بيمارستان علي بن ابي طالب(ع) زاهدان از نحوه ويزيت و جراحي اين تيم پزشكي بازديد و با آنان ديدار و گفت وگو كرد.
علي اوسط هاشمي در جريان اين ديدار از تلاش پزشكان خير و نيكوكار و موسسه مهر گيتي به سبب استقرار اين گروه در زاهدان و درمان رايگان بيماران تقدير كرد.
7311 / 6081