۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۰۹
کد خبر: 81959311
T T
۰ نفر
راهپیمایی عظیم 22 بهمن، حضوری از جنس اراده و افتخار

تهران - ایرنا - مردم سربلند ایران امروز 22 بهمن سال 1394 بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی، فرارسیدن سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سالی كه به فرموده رهبر معظم انقلاب مزین به سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» است، ایرانیان به پاس قدردانی از نعمت وحدت، دست در دست یكدیگر، خلق حماسه ای دیگر را در تاریخ پر افتخار كشور ثبت خواهند كرد.
بیست ودوم بهمن نمادی از مقاومت، ایثار، همدلی، شهامت، آزادگی، ولایتمداری، استقلال خواهی، نابودی طاغوت و برافراشتن علم اسلامیت در مقابل كفر است و امروز(پنج شنبه) مردم سراسر ایران ندای همدلی و همزبانی را برای سی وهفتمین سال متمادی سر می دهند.
مردم سراسر ایران و حتی همانهایی كه مویی سپید كرده اند یا آنانی كه در آغاز تولد انقلاب چشم به دنیا نگشوده بودند اكنون در كنار یكدیگر جشن انقلاب را گرامی می دارند.
مردم ایران امروز یكی یكی و گروه گروه در كنار یكدیگر در راهپیمایی حضور پیدا می كنند، مردمی كه سال های دفاع مقدس و توفیقات خود را در دفاع از كیان ایران فراموش نمی كنند و آماده اند در دفاع از سنگر انقلاب، شكوهی از حضور را نه تنها در راهپیمای 22 بهمن بلكه در انتخابات پیش رو به رخ بدخواهان و كینه توزان بكشند.
ایران، امروز به ملتش می نازد.

** تجلیل از خانواده های شهدا در راهپیمایی 22 بهمن
خانواده شهدای هسته ای، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و فاجعه منا و جانبازان و آزادگان در آئین گرامیداشت 22 بهمنف سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی تجلیل شد.
در مراسم راهپیمایی22 بهمن تهران از خانواده شهیدان سردار حاج محمدابراهیم همت، غضنفر ركن آبادی دیپلمات شهید در فاجعه منا، داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای، محبوبه دانش از شهدای انقلاب اسلامی و میثم نظری از شهدای مدافع حرم مورد تجلیل قرار گرفتند.

** استقرار «سیمرغ» در میدان آزادی
موشك ماهواره بر سیمرغ همزمان با 22 بهمن در قسمت شرقی میدان آزادی به نمایش در آمده است.
ماهواره بر سیمرغ، توجه بسیاری را به خود جلب كردم و مردم حاضر در راهپیمایی 22 بهمن از این دستاورد علمی دانشمندان كشور دیدن می كنند.
مردم همچنین با سیمرغ سلفی می گیرند.
سیمرغ، ماهواره بری دو مرحله ای است كه در راستای دستیابی به بخشی از اهداف برنامه فضایی ایران توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و با بهره گیری از پیشران سوخت مایع می تواند ماهواره هایی در رده جرمی سنگین تر نسبت به ماهواره بر سفیر، با حداكثر وزن یكصد كیلوگرم را در مدار حدود 500 كیلومتری و زاویه میل مداری 55 درجه قرار دهد.

** «عماد» در جمع راهپیمایان
سامانه موشكی زمین به زمین «عماد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به یكی از جذابیت راهپیمایی 22 بهمن تبدیل شده است.
اكنون بسیاری از راهپیمایان، به بازدید از «عماد» كه در غرفه یادمان اقتدار موشكی نیروی هوافضای سپاه مستقر شده، مشغول هستند.
سلفی گرفتن با عماد اكنون بازار گرمی دارد و این دستاورد دفاعی دانشمندان كشور نظر راهپیمایی كنندكان را به خود جلب كرده است.
موشك عماد كه تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت پذیرفته، نخستین موشك دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و كنترل تا لحظه اصابت به هدف است كه می تواند اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و بطور كامل منهدم كند.

**نمایش عمومی جدیدترین مدل پهپاد شاهد ۱۲۹ در راهپیمایی ۲۲ بهمن
در راهپیمایی امروز همچنین جدید ترین مدل پهپاد شاهد 129 به نمایش گذاشته شد.

** حضور ارتباطات سیار ایران در راهپیمایی بهمن 94
شركت ارتباطات سیار ایران با طراحی تعداد زیادی پلاكارد منقش به تصویر امام راحل و رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی بهمن 94 حضوری پررنگ دارد.
در این پلاكارد همچنین فرارسیدن ایام دهه فجر به ملت ایران تبریك گفته شده است.
همچنین در این پلاكاردها، سخنی از رهبر معظم انقلاب كه فرمودند «راهپیمایی 22 بهمن مظهر اقتدار ملی است» درج شده است.

**تبلیغات نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مسیر راهپیمایی
در اولین دقایق آغاز مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب، نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تبلیغات خود را آغاز كردند.
هر چند این تبلیغات به صورت كمرنگ و حاشیه‌ای در میان مردم در حال انجام است اما توجه راهپیمایان را به خود جلب كرده است.
پلاكاردها و بروشورهای تبلیغاتی نامزدها همچنان میان مردم در حال توزیع است.
علاوه بر این جشن پرشوری توسط ستادهای اجرایی دستگاه‌ها در حاشیه خیابان‌های آزادی در حال برگزاری است كه مورد استقبال مردم به‌ویژه جوان واقع شده است.

** پیر و جوان با پرچم های به رنگ سبز، سفید و قرمز
حضور پیر و جوان و مرد و زن در راهپیمایی امروز بار دیگر اقتدار كشور را تضمین و بدخواهان ملت را بیش از پیش مایوس كرد.
مردم همیشه در صحنه با شور و شوقی وصف ناشدنی از ساعاتی قبل از برگزاری جشن بزرگ انقلاب در میدان آزادی گرد هم آمدند و برای شركت در راهپیمایی 22 بهمن پرچم سه رنگ ایران و عكس رهبر معظم انقلاب در دست دارند.
حضور فرزندان نسل سوم و چهارم انقلاب در این راهپیمایی چشمگیر است.
برخی از آنان پرچم سه رنگ ایران را بر روی گونه ها و پیشانی خود كشیده اند و بیلبوردهایی با مضمون «در غیرت ما ذلت نمی گنجد»، «لبیك یا خامنه ای»، «آنهایی كه خواب آمریكا را می بینند خدا بیدارشان كند» در دست دارند و عكس شهدای مدافع حرم را در دست دارند و فریاد الله اكبر، لبیك یا خامنه ای سر می دهند.
غرفه هایی نظیر مركز خدمات اجتماعی و رفاهی، آشنایی با گروه های تكفیری، عكس یادگاری، از سوی شهرداری منطقه 22 در میدان آزادی برای خدماتدهی به راهپیمایان برپا است.
در این غرفه ها آموزش هایی نظیر آشنایی با گروه های تكفیری، توسعه كارآفرینی و رونق داخلی، آشنایی خانواده ها با انواع مواد مخدر، مدیریت پسماند، كاهش آلودگی هوا به شهروندان ارائه می شود.

* نمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در دستگیری تفنگداران آمریكایی
جمعی از بسیجیان شركت كننده در راهپیمایی 22 بهمن تهران، با اجرای نمایشی از دستگیری تفنگداران آمریكایی، اقتدار نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به وِیژه نیروی دریایی سپاه را به تصویر كشیدند.
دراین برنامه نمادین، قایقی با حضور تفنگداران آمریكایی ایجاد و بازداشت تفنگداران آمریكایی توسط نیروهای دریایی سپاه به نمایش درآمده است.
جمع كثیری از شركت كنندگان در راهپیمایی باشكوه 22 بهمن تهران نیز با اجتماع در محل اجرای این برنامه نمادین، نمایش توان و اقتدار نیروهای نظامی ایران اسلامی را به تماشا نشسته اند.

* حضور ورزشكاران تهرانی در راهپیمایی 22 بهمن
بسیج ورزشكاران شهرداری تهران، سازمان ورزش شهرداری، هیات های رزمی، والیبال، كشتی و مدال آوران و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی باحضور در راهپیمائی با شكوه 22 بهمن با فریاد های مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل این روز بزرگ را گرامی داشتند.

** نمایش تصاویر نقاشی شده شهدای حرم
تعدادی از جوانان هنرمند تهرانی در طول مسیر راهپیمایی با برپایی غرفه ای، تصاویر نقاشی شده شهدای مدافع حرم را به نمایش گذاشته اند.

** فرود چتربازان
چتربازان بر فراز آسمان میدان آزادی، پرچم سه رنگ ایران و پرچم یا زهرا(س) را به اهتزار درآوردند و به یمن پیروزی انقلاب بر سر راهپیمایان یكسری كاغذهای رنگی ریختند.

** مردم همچنان به نظام معتقد و پایبند هستند
یكی از راهپیمایان 22 بهمن گفت: ملت ایران در عمل و شعار نشان دادند كه عاشق آرمان های مقدس امام راحل هستند.
امیرحسین رضایی گفت: هدف از حضور در این مراسم علاوه بر اینكه پایبندی مردم را به اهداف نظام و انقلاب نشان می دهد بلكه موجب شده دشمنان نظام نیز بدانند كه دیگر هیچ دسیسه و توطئه ای نمی تواند بر پایه های این نظام كه از خون شهدا آبیاری شده است صدمه بزند.
وی ادامه داد: این حركت پرشور مردم مقدمه ای است برای مشاركت حداكثری در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است كه در هفتم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

** باز هم جوانان و نوجوانان
شمار زیادی از جوانان و نوجوانان انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی با حضور گسترده و دشمن شكن خود در راهپیمایی 22 بهمن، بار دیگر با آرمان های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید بیعت كردند.
این گروه از جوانان و نوجوانان پرشور، با حمل پلاكاردها و دست نوشته های زیبا از سخنان حضرت امام(ره)‌ و مقام معظم رهبری با مضامینی همچون «رابطه ما با آمریكا مانند رابطه گرگ و میش است»، «آنهایی كه خواب آمریكا را می بینند خدا بیدارشان كند» و «چه زیبا گفت امام تا ما هستیم آمریكا هرگز هیچ غلطی نمی تواند بكند»، حال و هوایی حماسی به مسیر برگزاری راهپیمایی 22 بهمن داده اند.
این گروه از جوانان و نوجوانان كه در بین آنها دانش آموزانی از مقاطع مختلف تحصیلی نیز مشاهده می شوند، تصاویری از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و پرچم های سبز، سفید و سرخ رنگی را حمل می كنند كه بر روی آنها عبارات «ما تا آخر ایستاده ایم»، «لبیك یا خامنه ای و مرگ بر آمریكا» نقش بسته است.
این گروه از جوانان ایران اسلامی با سر دادن شعارهای حماسی بار دیگر حال و هوای حضور جوانان انقلابی را در 22 بهمن 57 به نمایش گذاشتند.

** حضور ورزشكاران تهرانی در 22 بهمن
بسیج ورزشكاران شهرداری تهران، سازمان ورزش شهرداری، هیات های رزمی، والیبال، كشتی و مدال آوران و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن با فریاد های مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل این روز بزرگ را گرامی داشتند.

** حضور جانبازان دفاع مقدس در راهپیمایی 22 بهمن ماه
گروهی از جانباران دوران دفاع مقدس با حضور در مسیر راهپیمایی 22 بهمن و سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریكا و حمل پلاكاردهایی با مضامین ما تا آخر ایستاده ایم، الموت آمریكا، الموت اسرائیل و حضور در انتخابات آگاهی است؛ بصیرت است، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

* ایجاد غرفه پرسش و پاسخ دینی، غرفه مخصوص كودك و نوجوان توسط ستاد اقامه نماز استان تهران برقرار شده، همچنین مسابقه پیامكی نماز و كتابخوانی در این غرفه ها برگزار شده است.
* سربندهایی با عنوان «اجازه نفوذ نمی دهیم» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، و پرچم های ایران، هیهات من الذله، حزب الله لبنان، بادبادك و پلاكارد بین مردم توزیع می شود.

** پلاكاردهایی با عنوان های كسی را انتخاب كنید كه كشور را به دشمن نفروشد، 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود ندارد،در غیرت ما ذلت نمی گنجد و جمله ای از امام خمینی(ره) با این مضمون؛
«آنهایی كه خواب آمریكا را می بینند خدا بیدارشان كند» در دست راهپیمایان است.
** در این راهپیمایی پلاكاردی از فرمایشات رهبری با این مضمون؛ «حضور در انتخابات آگاه؛ بصیرت است»، دیده می شود.
** تصویر از آیت الله خامنه ای بر روی پلاكارد دیده می شود كه زیر آن نوشته شده؛ تو به ما جرئت طوفان دادی.
در مسیر راهپیمایی 22 بهمن ماه پرچم های ایران، حزب الله لبنان و فلسطین به هم وصل شده و در حركت هستند.
** یك گروه در میدان انقلاب سر خیابان والعصر، كار واكس زنی صلواتی، انجام می دهند كه مردم با گذاشتن پای خود بر روی پرچم های انگلیس، آمریكا، اسرائیل كفش های آنان واكس زده می شود.
در این راهپیمایی پرتاب دارت به تصاویر اوباما، نتانیاهو، پادشاه عربستان و نخست وزیر و ملكه انگلیس و مسابقات خاطره نویسی و یادگاری نویسی بر روی پارچه انجام می شود.
** نمایشگاه گل به صورت ثابت و سیار توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از میدان انقلاب به سمت میدان آزادی در حركت است كه روی این سكوها با گل نوشته جانم فدای رهبر و دهه فجر مبارك، یا محمدرسول الله.
* دو گروه از ورزشكاران و هنرهای رزمی در میدان انقلاب مشغول انجام كارهای نمایشی هستند.
در میدان انقلاب در غرفه ای نام نویسی از مردانی كه مایل به عضویت در پلیس افتخاری هستند انجام می گیرد.
همچنین غرفه فرهنگی معاونت اجتماعی پلیس فاتب در میدان انقلاب برپا شده است.
** غرفه توان افزایی و فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران در خیابان انقلاب برپا شده كه در این غرفه ها خدماتی از جمله خدمات بهداشت، گرفتن رایگان فشار خون راهپیمایان انجام می شود.
غرفه فروش محصولات فرهنگی هنری و صنایع دستی، غرفه توزیع پرچم و غرفه فرهنگی با موضوع برگزاری مسابقه صدا برای اجرای آهنگ های انقلابی از دیگر غرفه های فرهنگی مستقر در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن ماه هستند.
* تصاویری از تفنگداران آمریكایی كه چندی پیش توسط نیروهای سپاه پاسداران در خلیج فارس دستگیر شدند، در شیشه خودروهای بسیجیان توزیع محصولات فرهنگی نصب شده است.
در میدان انقلاب نیز یك قایق به صورت نمادین درست شده كه سربازان آمریكایی كه چندی پیش توسط سپاهیان در خلیج فارس دستگیر شدند به صورت نمادین در این قایق ها به نمایش گذاشته شده است.
آدمك های ملك سلمان پادشاه عربستان، نتانیاهو و اوباما در دست تعدادی از افراد است.
یك پلاكارد و دست نوشته از طرف اتاق اصناف تهران كه بر روی آن نوشته امام خمینی(ره): اصناف بازوان ستبر این انقلابند.
سر چهارراه اسكندری همین لحظه آدمك نماد آمریكا و اوباما و نتانیاهو را می سوزانند.
در خیابان دكتر قریب، گروه سرود «دستان» گروه سرود ناشنوایان به اجرای برنامه پرداختند.

** «انقلابی بودن»
بسیج دانشجویی دانشگاه امیركبیر در تقاطع خیابان آزادی و نواب، پارچه نوشته بزرگی با موضوع انتخابات و ویژگی های نماینده خوب نصب كرده است.
در این پارچه نوشته با درج عنوان «انقلابی بودن» سئوالی را با این مضمون مطرح كرده، «به نظر من كاندیدایی در خط امام است كه ...» و از راهپیمایان خواسته شده نظرات خود را در این خصوص روی این پارچه بنویسند.
«كاندیدای انتخاباتی نباید اشراف زادگی داشته باشد» از دیگر مطالب مندرج در این پارچه نوشته بسیج دانشجویی دانشگاه امیر كبیر است.

** بازار داغ دستفروشی
تعدادی از دستفروشان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، خیابان حبیب‌الله را در اختیار خود گرفته و بساط دستفروشی پهن كرده‌اند.
این دستفروشان انواع و اقسام كالاها از آجیل تا لباس و لوازم خانگی را به مردمی كه از راهپیمایی 22 بهمن به سمت منازل خود بازمی‌گردند، می‌فروشند.
تردد خودرو در خیابان حبیب‌الله بواسطه حضور این دستفروشان كاملا غیرممكن شده است.

** در حالی كه خبرنگاران، تحت شرایطی همچون صدای زیاد راهپیمایان در تلاش بودند تا از ضبط خبرنگاری خود سخنان رئیس قوه قضائیه را بنویسند ناگهان رشته افكارشان با صدای بسیار بلندی پاره شد و به اصطلاح به هوا برخاستند.
ماجرا از این قرار بود كه خبرنگاران، درست كنار گروه موزیك در حال استراحت نیروی انتظامی، مستقر بودند و گروه كه ظاهرا چند دقیقه ای نواختن را متوقف كرده بود به یكباره شروع به نواختن كرد كه صدای طبل از همه ادوات گروه بلندتر بود به گونه ای كه برای دقایقی با صدای ناگهانی آن، برخی كمی ترسیدند.

** برخی شركت كنندگان در راهپیمایی 22 بهمن پلاكاردهایی در دست داشتند كه در آن نوشته شده بود «آنهایی كه خواب آمریكا را می بینند خدا بیدارشان كند»، «با غیرت ما ذلت نمی گنجد« و «حضور در انتخابات آگاهی و بصیرت است».

** همچنین جمعیت حاضر در میدان آزادی این شعارها را سردادند: «نام شهیدان بود نماد قدرت ما/خون شهیدان بود حافظ عزت ما»، «ارزش این ملت به ایمان بود/ ضمانتش راه شهیدان بود».

** از دیگر شعارهایی كه با موضوع شهیدان سرداده شد، عبارتند از: «راه امام و شهدا زنده است/نهضت ما همیشه پاینده است»، «مشی تمامی شهیدان پیروی از رهبری است و قرآن»، «میثاق با شهیدان میثاق با امام است»، «اطاعت از رهبری/حفظ خط امام است».

** اعلام انزجار از آمریكا، اسراییل و آل سعود
شعارهای «آمریكای جهانخوار دست از جنایت بردار»، «مثلث شوم تمام دنیا/ سعودی و اسراییلی و آمریكا» و «ما در كنار ارتش و سپاهیم/حامی هر مظلوم و بی پناهیم»، «یمن در خاك و خون است/چرا غرب لال و كور است؟» و «آل سعود مزدور باید این را بداند/حكومت ظالمان روی زمین نماند» در راهپیمایی شنیده می شد.

** شعار علیه داعش
همچنین راهپیمایی كنندگان 22 بهمن، داعش را وابسته به صهیونیست دانسته و با مشت های گره خورده خود اعلام كردند «این داعش صهیونیست پیرو هیچ تیمی نیست/مرگ بر این وابستگان شیطان، وهابی و داعشی و طالبان» «نمی رسد آل سعود به جایی با تجهیز داعش آمریكایی».

** موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری كه در هفتم اسفندماه برگزار می شود نیز هم در پلاكاردها و هم در شعارها دیده و شنیده می شد آنجا كه مردم گفتند: «یكپارچگی امت حزب الله غوغا كند در هفتم اسفندماه»، «با انتخاب مجلس و خبرگان رسوا شود نقشه اهریمنان»، «ما ملتی دلاور و پیروزیم با جان و دل مراقبت نفوذیم» و «در انتخاب مجلس و خبرگان رسوا شود نقشه اهریمنان».

** در راهپیمایی 22 بهمن، چتربازان نیروی انتظامی و سپاه به اجرای عملیات های هوایی چتربازی پرداختند. در دست یكی از این چتربازان پرچم «كلنا عباسك یا زینب» دیده می شد.
همزمان با اجرای این نمایش های هوایی، كاغذهای رنگی مخصوص جشن از فراز برج آزادی به نشانه جشن و شادی پخش می شد.

** پیش از سخنرانی روحانی گروه سرود 22 هزار نفری دانش آموزی نیز به اجرای سرود پرداخت كه مطلع آن عبارت بود از «ایران، ایران اسلامی، مهد مهر و ایمان اسلامی».

**ائتلاف بزرگ اصولگرایان در جریان راهپیمایی 22 بهمن ، روزنامه وقایع اتفاقیه را كه در صفحه اول آن فهرست جامعه مدرسین به چاپ رسیده بود، منتشر كرد.
اجتمام2078**9012*1429* 7364*2078 *7029*3053*9139* 9136 * 1067*7029 *1831*1699*3061*9136*1776*1071* 3070* 1311
۰ نفر