۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81959635
T T
۰ نفر

میراث تسلیحات آمریكا برای كودكان یمنی

۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81959635
میراث تسلیحات آمریكا برای كودكان یمنی

تهران - ایرنا - گزارش های بین المللی حاكی است میراث شوم به جا مانده از تسلیحات كشتار جمعی آمریكا در میان نوزادان در عراق و غزه هم اكنون در یمن باعث به دنیا آمدن نوزدان ناقص الخلقه می شود.

پایگاه اینترنتی یمنی پرس به نقل از گزارش های یاد شده افزود: آمریكا از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن در ماه مارس 2015 میلادی بمب ها و تسلیحاتی در اختیار این ائتلاف قرار داده كه به كارگیری آنها در سطح بین الملل ممنوع اعلام شده است و ائتلاف سعودی در به كارگیری تسلیحات یاد شده علیه یمن شك و تردید به خود راه نمی دهد.
بر پایه گزارش های پزشكی، تسلیحات یاد شده هم اكنون در بسیاری از مناطق یمن در حال نشان دادن آثار خویش است.
ائتلاف سعودی در بمباران مناطق صعده ، حجه ، صنعا و الحدیده از بمب های خوشه ای ، گرما فشاری ، اورانیوم ضعیف شده ، الكترومغناطیسی ، سلاح انرژی مستقیم ، بمب های فسفر سفید و بمب سوخت بهره گرفته و باعث ناقص الخلقه شدن نوزدان در آنها شده است.
پزشكان یمنی هشدار دادند كه شمار كودكان ناقص الخلقه در این كشور در حال افزایش است.
علیرغم همه واقعیت ها و آمار و اطلاعات ثابت شده در مورد چنین فاجعه وحشتناكی در یمن آمریكا توسط ائتلاف سعودی همچنان به استفاده از انواع تسلیحات ممنوعه و غیرقانونی علیه مردم بی دفاع یمن در سایه سكوت و چشم پوشی سازمان ملل و نهادهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر ادامه می دهد!
عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریكا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تأمین می كنند، جلوگیری كند.
بر اثر این حملات، تاكنون هزاران یمنی از جمله زنان و كودكان كشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این كشور ویران شده است.
خاورم ** 1487 **1566