۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷
کد خبر: 81961359
T T
۰ نفر
ورزش اسكواش زنجان براي رشد و شكوفايي نيازمند كورت است

زنجان - ايرنا- رئيس هيات ورزش اسكواش استان زنجان گفت: اين رشته ورزشي زنجان براي رشد و شكوفايي هرچه بهتر و بيشتر نيازمند كورت (زمين بازي) است.

سيد ولي موسوي، شامگاه جمعه در مراسم اختتاميه كه در سالن اختصاصي هيات اسكواش استان زنجان برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر اسكواش زنجان به لحاظ نبود كورت مناسب و استاندارد در مضيقه است و اگر از اين رشته مفرح و نشاط بخش حمايت هاي مادي و معنوي به عمل آيد به حتم آينده اسكواش زنجان درخشان تر خواهد شد.
وي اظهار كرد: دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان در يك حركت خوب و مناسب قرار است در يكي از سالن هاي د راختيار دو الي سه كورت را ايجاد كند تا اين رشته دانشگاهي را در المپيادهاي ورزشي خود جاي دهد.
موسوي، با ابراز اميدواري به اينكه در سال آينده اين هيات صاحب كورت هاي استاندارد در اقصي نقاط زنجان باشد، افزود: رشته هاي راكتي در زنجان ازجمله بدمينتون از پتانسيل لازم براي رشد و توسعه برخوردار است و به حتم در صورت حمايت هاي مادي و معنوي ورزش اسكواش نيز مي تواند در اينده نه چندان دور به رشد و پويايي لازم دست يابد.
وي با بيان اينكه به دليل شرايط آب و هوايي خاص حاكم بر استان زنجان، ايجاد كورت هاي اسكواش در فضاي روباز براي فعاليت ورزشكاران خوب و مناسب نخواهد بود تصريح كرد: نزديك به 18 ماه است كه ورزش اسكواش مجدد در زنجان احيا شده است و در زمان حاضر نيز تا حدي ناشناخته و گمنام مي باشد كه براي شناساندن آن هيات تلاش وافري دارد.
رئيس هيات ورزش اسكواش استان زنجان تعداد ورزشكاران سازمان يافته و فعال در ورزش اسكواش زنجان را حدود 90 ورزشكار اعلام كرد و گفت: پارسال قريب 30 ورزشكار در اين رشته فعال بودند و اين افزايش نشان مي دهد كه اين رشته ورزشي زنجان از اقبال عمومي خوب و بالايي برخوردار است.
موسوي، تعداد مربيان زن و مرد رشته اسكواش استان زنجان را 25 نفر ذكر كرد و يادآور شد: پنج نفر آنان داراي كارت مربيگري آسيايي و جهاني هستند.
وي اظهارداشت: پارسال، ورزش اسكواش زنجان در عرصه مسابقات قهرماني كشوري خوب و توانمند ظاهر شد و در رقابت هاي ليگ دسته يك نيز كه مرحله نخست و دوم آن در اروميه و تهران برگزار شد با اقتدار حضور يافت و دور سوم آن نيز اسفند امسال در كيش انجام خواهد شد.
وي از رسانه ها به عنوان بازوي توانمند اين هيات ياد كرد و افزود: برگزاري كلاس هاي آموزشي نيز در رشد و ارتقا سطح كيفي و فني اين رشته ورزشي بسيار نقش آفرين است و به همين دليل نيز هيات اسكواش زنجان نسبت به برگزاري و يا شركت در كلاس هاي داوري و مربيگري اقدام كرده و خواهد كرد.
597/6085