۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳
کد خبر: 81961393
T T
۰ نفر

افزایش گزارش های مردمی به پلیس فتا

۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳
کد خبر: 81961393
افزایش گزارش های مردمی به پلیس فتا

تهران-ایرنا- رئیس پلیس فتا از افزایش روند ارائه گزارشات مردمی به مركز امداد و فوریت های پلیس فتا در سالجاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدكمال هادیانفر گفت: افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده ها یكی از مهم ترین مطالبات پلیس در فضای مجازی به شمار می آید و برقراری تماس با مركز امداد و فوریت های پلیس سایبری كشور یكی از آسان ترین روش های ارتباط مردم با این پلیس است.
وی افزود: افسران حاضر در این مجموعه به صورت 24 ساعته در حال خدمت رسانی و ارائه مشاوره به مردم هستند و در صورت نیاز به شكایت های مردمی نیز رسیدگی می كنند، شهروندان می توانند ضمن تماس با تلفن گویای ناجا به شماره 81818 و با انتخاب عدد 6، مشكلات سایبری خود را با این پلیس در میان بگذارند.
وی با اشاره به اینكه پرونده های تشكیل شده از طریق تماس های مردمی به ادارات و بخش های مربوطه در حوزه های پیشگیری و عملیاتی فتا ارجاع داده می شود، افزود: از مجموع آمار چت های صورت گرفته با مركز فوریت ها 90 درصد مربوط به دریافت گزارشات، ارائه راهنمایی به شهروندان، هشت درصد تشكیل پرونده و ارجاع به واحدهای تخصصی و 2 درصد مربوط به شكایت از روند تشكیل پرونده ها است.
رئیس پلیس فتا ناجا تصریح كرد: در مجموع تماس ها، تاكنون 45 درصد در زمینه كلاهبردای، 18 درصد در زمینه حملات سایبری، 20 درصد در زمینه مزاحمت های برخط و نهایتا 17 درصد در زمینه برداشت های غیرمجاز پاسخگویی صورت گرفته است.
وی گفت: این آمار ها یقینا با رضایتمندی ایجاد شده در بین مردم ، سیر صعودی می گیرند و مراجعه مردم برای پیگیری امور خود از این طریق افزایش می یابد.
هادیانفر با بیان اینكه پلیس فتا به چهار عامل پیش بینی پذیری، دقت، سرعت و امنیت در رسیدگی به پرونده توجه ویژه دارد، افزود: ما به دنبال افزایش سرعت عمل در رسیدگی به پرونده ها هستیم تا زمان كشف به وقوع را به حداقل ممكن رسانیم.
وی تصریح كرد: هم اكنون تلاش ها برای رسیدن به استانداردهای پلیس كشورهای توسعه یافته و افزایش امنیت مردم در اولویت ما قرار دارد و امیدواریم كه این مهم در آینده نزدیك بیش از گذشته محقق شود.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینكه مركز فوریت های سایبری پلیس فتا زمینه ساز اعتماد بخشی میان مردم و پلیس شده است، گفت: مردم به عنوان سرمایه های هر كشور نیازمند امنیت در ابعاد مختلفند؛ بر همین اساس برقراری ارتباط میان پلیس فتا و مردم، بدون هیچ واسطه ای زمینه ساز افزایش ضریب امنیت خواهد بود و همین موضوع باعث می شود تا مردم بتوانند برخی لایه های پنهان جرائم را در اختیار پلیس قرار دهند.
وی ادامه داد: جرائم در محیط سایبر با جرائمی كه در فضای عمومی جامعه رخ می دهد دارای شكل و نمایی متفاوت است؛ بر همین اساس رویكرد پلیس نیز در این زمینه باید متفاوت باشد و از تمام ظرفیت ها برای شناسایی و برخورد با عوامل بروز جرم استفاده كند.
این مقام ارشد انتظامی تاكید كرد: البته تمام تلاش ها در راستای پیشگیری از وقوع جرائم است و این امر تنها با كمك مردم محقق می شود؛ ما در پلیس فتا علاقه مند به تشكیل پرونده قضائی نیستیم و بیشتر به دنبال اطلاع رسانی، آگاه سازی و پیشگیری در برای كاهش پرونده ها هستیم.
هادیانفر با اشاره به اینكه در امر اطلاع رسانی و آموزش متناسب با پیشرفت های فضای مجازی و پیشگیری از وقوع جرائم اقدامات مثمرثمری انجام شده است، گفت: هر كاربر به طور منظم در طول ماه با نصب فایروال، آنتی ویروس و تغییر رمز كاربری و رمز خود می توانند از امنیت مناسبی برخوردار باشد و دست هكرها و مجرمان را از سامانه خود كوتاه كند.
رئیس پلیس فتا ناجا تاكید كرد: امنیت ملی در عرصه فضای مجازی مرهون تلاش همه كاربران و مردم در تولید ایمنی است.
این مقام مسئول انتظامی اظهار امیدواری كرد در آینده ای نزدیك با فراگیر شدن آموزش، نهادینه كردن فرهنگ و اخلاق سایبری در سطح جامعه و پیوند بیش تر پلیس با مردم ، امنیت در فضای مجازی به مرز مطلوب تری نزدیك شود و در این راستا عرصه بر فعالیت بیگانگان و مجرمان بیش از گذشته در فضای سایبر تنگ تر شود.
اجتمام(1)9105**1776
۰ نفر