۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸
کد خبر: 81964834
T T
۰ نفر

راه اندازي سومين مزرعه پرورش شترمرغ در مياندوآب

۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸
کد خبر: 81964834
راه اندازي سومين مزرعه پرورش شترمرغ در مياندوآب

مهاباد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان مياندوآب از راه اندازي سومين مزرعه پرورش شترمرغ در اين شهرستان با همكاري بخش خصوصي خبر داد.

علي ديانتي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مزرعه پرورش شتر مرغ به ظرفيت 28 قطعه شتر مرغ مولد در نزديكي روستاي قره تپه از توابع مياندوآب توسط يكي از كارآفرينان اين شهرستان راه اندازي شده است.
وي اضافه كرد: اين مزرعه علاوه بر توليد ساليانه 200 راس جوجه در هر دوره 9 ماهه قادر است ساليانه چهار تن گوشت نيز توليد و روانه بازار مصرف كند.
ديانتي گفت: اين كارآفرين مياندوآبي براي ايجاد اين مركز كه در مساحت دو هكتار احداث شده، بالغ بر يك ميليارد و 200 ميليون ريال هزينه كرده است.
وي اضافه كرد: اين كارآفرين همچنين با راه اندازي كارگاهي در مزرعه خود انواع كيف با استفاده از چرم شترمرغ را نيز توليد و به بازار عرضه مي كند.
بگفته ديانتي از هر راس شترمرغ بالغ 1.5 مترمربع چرم نيز توليد و روانه بازار مصرف مي شود.
وي افزود: چرم توليدي از شتر مرغ يكي از مرغوبترين انواع چرم به شمار مي رود كه كاربردهاي فراواني در توليد صنايع دستي از جمله كيف دارد.
ديانتي اضافه كرد: بر اساس تحقيقات پزشكي و علمي انجام شده نيز گوشت شترمرغ كمترين ميزان كلسترول و بيشترين مقدار آهن را دارا بوده و ويتامين هاي گروه a,b,c را در بدن تامين مي كند ضمن آنكه مصرف گوشت شترمرغ از ابتلاي افراد به امراض قلبي و عروقي و يا سكته هاي مغزي و بيماري هاي پرخطر و انگلي جلوگيري مي كند.
به گزارش ايرنا، هم اكنون دو مزرعه پرورش شتر مرغ ديگر نيز در اين شهرستان وجود دارد كه به پرورش 48 قطعه شترمرغ مشغول هستند.
شهرستان مياندوآب به لحاظ داشتن شرايط آب و هوائي و مزارع وسيع و يونجه زارها شرايط بسيار مناسبي براي پرورش شتر مرغ دارد.
شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
7508/6185/1905