۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۱۵
کد خبر: 81966830
T T
۰ نفر
بیش از350میلیاردریال صرف خرید تجهیزات پزشكی دركهگیلویه وبویراحمد شد

یاسوج - ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی كهگیلویه وبویراحمد از خرید تجهیزات پزشكی و درمانی به ارزش بیش از 350 میلیارد ریال در بیمارستان های استان از آغاز طرح تحول سلامت تاكنون خبر داد.

به گزارش ایرنا، پرویز یزدان پناه روز سه شنبه در آیین تجلیل از پرستاران نمونه شهرستان های بویراحمد و دنا، افزود: میزان خرید تجهیزات پزشكی با افزایش 200 میلیارد ریالی تا پایان امسال در مراكز درمانی و بیمارستانی به 550 میلیارد ریال خواهد رسید.
وی با اشاره به رویكرد حمایتی دولت و وزارت بهداشت به كادر پرستاری بویژه در سطح بیمارستان ها، افزود: از سال 95 علاوه بر كارانه، پرداختی جدیدی تحت عنوان مراقبت های موردی به پرستاران فعال تعلق خواهد گرفت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی یاسوج تعداد تخت‌های فعال بیمارستان‌های استان را 854 تخت اعلام كرد.
وی ضریب كادر پرستاری نسبت به تخت‌های بیمارستانی در استان را 1.3 درصد ذكر كرد و گفت: میانگین در كشور یك درصد است.
یزدان پناه از جذب 95 پرستار شركتی در بیمارستان‌های این استان در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به بهبود وضعیت اقتصادی كشور و پرداخت مطالبات نظام سلامت استان تراز بیمارستان‌ها نیز مثبت و افزایش ضریب خدمات به مردم ارتقا خواهد یافت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی كهگیلویه وبویراحمد میزان مطالبات بیمارستان ها و حوزه درمان استان از سازمان های بیمه گر را نیز افزون بر 400 میلیارد ریال اعلام كرد.
وی اظهار كرد: شمار كادر درمانی پرستاران در استان اعم از بهیار، كمك بهیار، اتاق عمل و هوش بری در سطح بیمارستان های این استان یكهزار و 366نفر است.
یزدان پناه تصریح كرد: از این تعداد یكهزارو 115نفر از این تعداد پرستار در بخش‌های دولتی مشغول فعالیت هستند.
یزدان پناه افزود: با توجه به توسعه بخش‌های مختلف بیمارستانی در استان نیازمند جذب پرستار جدید در بخش اورژانس و مراقبت‌های ویژه هستیم.
معاون عمرانی استاندار كهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین بر ضرورت الگوگیری پرستاران و كادردرمانی این استان در سطح بیمارستان ها و مراكز درمانی از سبك و سیره و صبوری حضرت زینب كبری (س) تاكید كرد.
پژمان نیك اقبالی با بیان اینكه طرح تحول سلامت به هیچ وجه برای مقطع و برهه زمانی خاصی نیست، افزود: دولت یازدهم اكنون این طرح و توجه به حوزه بهداشت و درمان را جزو اولویت های مهم خود قرار داده است.
وی یادآور شد: دولت با درك صحیح از شرایط موجود و با یك كار برنامه ریزی شده و عقلانی با اجرای طرح تحول سلامت به مهمترین نیاز كشور بویژه محرومان جامعه پاسخ داده است.
نیك اقبالی با تقدیر از تلاش ها و خدمات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان استان، گفت: آمارها و بررسی های میدانی و نیز رضایتمندی مردم نشان می دهد كه خدمات انجام شده در زمینه اجرای این طرح ملی در استان مثبت و در برخی حوزه ها بیشتر از میانگین كشوری بوده است.
در این آیین از 33 پرستار، بهیار و كمك بهیار نمونه شهرستان های بویراحمد و دنا تجلیل شد.
3016/6162