۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۱۹
کد خبر: 81966835
T T
۰ نفر
وظيفه مجلس خبرگان رهبري سنگين تر از مجلس شوراي اسلامي است

سنندج- ايرنا- ماموستا فايق رستمي يكي از چهار نامزد پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در كردستان معتقد است وظيفه مجلس خبرگان رهبري سنگين تر از مجلس شوراي اسلامي است و انسان هاي عالم و خبره اي در اين مجلس گرد هم مي آيند و وظيفه مهمي دارند.

به گزارش ايرنا انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در استان كردستان چهار نامزد دارد كه خبرگزاري جمهوري اسلامي با هر چهار نامزد به گفت و گو مي پردازد.
در اين راستا با ماموستا فايق رستمي مصاحبه اي صورت گرفته كه در پي مي خوانيد.
** عملكرد دوره چهارم(فعلي) مجلس خبرگان را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
مبناي مجلس خبرگان رهبري نيز همچون مجلس شوراي اسلامي راي مردم، شورا و تدبير است، قرآن كريم بر انجام امور در ميان مسلمين به شكل شورايي تاكيد دارد.
نمايندگان كنوني نيز با پيروي از اين امر قرآن و احساس مسئوليت وارد عمل شده بودند و به وظايف خود عمل كردند.
** برخي منتقدان ضرورت اصلاح آيين نامه داخلي مجلس خبرگان و برگزار شدن علني نشست هاي آن و سخنراني هاي پيش از دستور اعضا را مطرح كرده اند، نگاه و ارزيابي شما در اين زمينه چيست؟
نمايندگان مجلس خبرگان بايد از كلام خود استفاده كنند و نظر مردم را بيان كنند، در مورد علني يا غير علني بودن آن خود مجلس مي تواند تصميم بگيرد و نظر جمع حاكم است.
** درخصوص وظايف مجلس خبرگان ديدگاه هاي مختلفي از سوي اعضاي آن مطرح شده است. نگاه و ارزيابي شما در اين زمينه چيست؟
نمايندگان مجلس خبرگان متشكل از عالماني هستند كه بايد مصلحت جامعه را بدانند، اهل علم و با معلومات باشند و در زمان ضرورت به انتخاب رهبر بپردازند.
نمايندگان مجلس خبرگان بايد وظيفه شناس باشند و وظايف خود را به دقت بشناسند.
وظيفه مجلس خبرگان سنگين تر از مجلس شوراي اسلامي است و انسان هاي عالم و خبره اي در اين مجلس گرد مي آيند و وظيفه مهمي دارند.
كسب راي و انتخاب شدن به عنوان نماينده يك امانت است. خداوند در مورد امانات تاكيد فراوان كرده است و امانت مسئوليت سنگيني است كه بايد مورد مراقبت قرار گيرد.
** نگاه و ارزيابي شما نسبت به عملكرد دولت در دو سال گذشته بويژه در رابطه با برجام و حوزه اقتصاد چيست؟ اولويت هاي دولت در دو سال آينده از ديدگاه شما چه هستند؟
با اينكه كشورهاي اطراف ايران داراي شرايط ناامني هستند اما جمهوري اسلامي ايران از امنيت برخوردار است كه اين شرايط در سايه تلاش و دفاع مردم و دولت حاصل شده است.
مردم كه در مقابل تحريم هاي ظالمانه صبور بودند امروز انتظار دارند منتخبين آنها در حد توان خدمت كنند.
در طول عمر جمهوري اسلامي هر دولتي بر سركار آمده است به توان خود خدماتي داشته است.
اين را نمي توان ناديده گرفت كه كشور ما از همان ابتدا پس از انقلاب مورد حملات و هجمه هاي مختلف و تحريم قرار گرفت.
با چنين شرايطي امروز به موقعيت ارزشمندي دست پيدا كرده ايم. 12 سال هيات مذاكره كننده در بحث هسته اي تلاش كرد و نهايتا با درايت رهبري و با قاطعيت نگذاشتند ايران به دست نامحرمان افتد و اين كشور را به قله سعادت و پيروزي بردند.
امروز همه كشورها خواهان ارتباط با ايران هستند و منتخبين مردم در مجلس در كنار دولت بايد شرايط كنوني كشور را در نظر بگيرند.
از اين پس با شكسته شدن زنجيره تحريم ها عمران، آباداني، سعادت و پيروزي هاي بيشتري را شاهد خواهيم بود.
**
23 داوطلب براي انتخابات مجلس خبرگان رهبري در استان كردستان ثبت نام كرده بودند كه چهار نامزد انصراف دادند و صلاحيت چهار نامزد نيز تاييد شد.
ماموستا عبدالرحمان خدايي، ماموستا اقبال بهمني، ماموستا انور آدمي و ماموستا فايق رستمي چهار نامزد مجلس خبرگان رهبري از كردستان هستند.
ماموستا عبدالرحمان خدايي اكنون نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه سنندج است. او با 74 سال سن مسن ترين نامزد مجلس خبرگان در استان است.
ماموستا اقبال بهمني با 44سال سن جوان ترين داوطلب تاييده است كه اكنون امام جمعه شهر موچش شهرستان كامياران است.
ماموستا انور آدمي نيز اهل سقز و امام جماعت يكي از مساجد اين شهر است و ماموستا فايق رستمي نيز اكنون امام جمعه موقت شهر مريوان است.
هر چهار نامزد تاييد شده براي انتخابات مجلس خبرگان رهبري، اهل سنت و اهل استان كردستان هستند.
استان كردستان دو كرسي نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري دارد كه پس از درگذشت ماموستا حسام الدين مجتهدي در سال 93 اين استان اكنون تنها يك نماينده در اين مجلس دارد.
انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري هفتم اسفند سال جاري همزمان با انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.
6108/1904