۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۳۸
کد خبر: 81968709
T T
۰ نفر
771 شعبه اخذ رای در كهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است

یاسوج - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات كهگیلویه و بویراحمد گفت: 771 شعبه اخذ رای در انتخابات هفتم اسفند امسال در این استان پیش بینی شده است.

فتاح محمدی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 337 مورد مربوط به حوزه انتخابیه كهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، 289 مورد مربوط به بویراحمد و دنا و 145 مورد نیز مربوط به گچساران و باشت است.
وی بیان كرد: تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات پیش رو در كهگیلویه و بویراحمد افزون بر 495 هزار نفر و تعداد افراد رای اولی این استان نیز بیش از 12 هزار نفر است.
محمدی بدون اشاره به آمار، اظهار كرد: تجهیزات، ابزارها و امكانات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات پیش رو در كهگیلویه و بویراحمد آماده شده و در اختیار فرمانداران و بخشداران این استان قرار گرفته است.
وی عنوان كرد: تبلیغات كاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر كشور از 29 بهمن در كهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود و تا پنجم اسفند نیز ادامه دارد.
محمدی ابراز داشت: شیوه نامه، تذكرها و موارد قانونی در زمینه نحوه تبلیغات به كاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مسئولان ستادهای آنان در كهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده و باید قوانین تبلیغات از سوی نامزدها و طرفداران آنها به طور كامل رعایت شود.
رئیس ستاد انتخابات كهگیلویه و بویراحمد افزود: نظارت های لازم از سوی نهادهای مربوطه و متولیان امر بر نحوه تبلیغات كاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان با جدیت انجام می شود.
محمدی گفت: با هرگونه تخلف یا جرم انتخاباتی در كهگیلویه و بویراحمد برخورد قاطع می شود.
وی بیان كرد: یكی از آسیب های همیشگی در امر تبلیغات كاندیداها در كهگیلویه و بویراحمد تشكیل و راه اندازی كاروان های تبلیغاتی بوده كه تاكنون تذكرهای لازم در این زمینه برای انتخابات پیش رو داده شده و در آینده نیز اینگونه است.
محمدی اظهار كرد: ایجاد مزاحمت و سلب آسایش و آرامش مردم با تشكیل و راه اندازی كاروان های تبلیغاتی مغایر قانون است و تبلیغات كاندیداهای انتخابات پیش رو باید با روش های قانونی انجام شود.
وی عنوان كرد: رسانه های كهگیلویه و بویراحمد از انعكاس هرگونه اخبار و یا مطالب در مورد انتخابات پیش رو كه از مجاری غیرصلاحیت دار باشد خودداری كنند.
محمدی آمار تایید صلاحیت شدگان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در كهگیلویه و بویراحمد را 74 نفر اعلام كرد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه هفتم اسفند امسال برگزار می شود.
7535/6162