۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۳۵
کد خبر: 81968974
T T
۰ نفر
نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان استان ایلام در انتخابات مجلس مشخص شد

ایلام - ایرنا - رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام از مشخص شدن نامزد نهایی مورد حمایت ائتلاف اصلاح طلبان این استان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

دكتر محمدتقی ساغری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام متشكل از نمایندگان تمامی احزاب اصلاح طلب، اعضای ستاد دكتر روحانی و نخبگان و صاحبنظران اصلاح طلب در نشست امروز خود كه با حضور 40 نفر برگزار شد، جلال میرزایی را به عنوان تنها نامزد مورد حمایت در حوزه انتخابیه ایلام انتخاب و معرفی كردند.
وی افزود: به جز جلال میرزایی كه از استادان دانشگاه و فرهیختگان استان ایلام است هیچ نامزد دیگری از میان نامزدهای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، ایوان، سیروان، مهران و ملكشاهی شرایط لازم برای حمایت اصلاح طلبان را نداشتند و یا حاضر به پذیرش شرایط مورد نظر ما نبودند.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام گفت: در هر كدام از چهار شهرستان حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های آبدانان، دهلران، دره شهر و بدره نیز یك نامزد اصلاح طلب وجود دارد اما بر سر انتخاب یك گزینه توافق نشد بنابراین در نهایت انتخاب نامزد اصلح در این حوزه نیز به خود مردم واگذار شد.
دكتر ساغری در خصوص نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: دو نامزد غیربومی در این استان برای مجلس خبرگان رهبری وجود دارد ولی با توجه به اینكه شناخت زیادی از این افراد نداریم امكان حمایت اصلاح طلبان از هیچكدام از آنها فراهم نشد.
وی تاكید كرد: شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام به تبعیت از شورای عالی اصلاح طلبان كشور متشكل از دبیران و روسای احزاب اصلاح طلب استان و نخبگان برجسته فكری و سیاسی است كه با رصد شرایط جاری كشور و استان و تغییر آرایش سیاسی، پس از انتخابات 92 ریاست جمهوری و با قصد مشاركت فعالانه در انتخابات هفتم اسفند تشكیل شده است.
پیش از این عمران احمدی و روح اله ناصرزاده از حوزه انتخابیه ایلام و محمدتقی محمدی از حوزه دهلران به عنوان نامزدهای مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان استان ایلام در انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی شده بودند.
همچنین حجت الاسلام سعیدی گلپایگانی نامزد مورد حمایت این ائتلاف در انتخابات مجلس خبرگان رهبری است.
استان ایلام با گستره 20 هزار كیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت كه از این میزان 434 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند دارای سه كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو كرسی در حوزه انتخابیه ایلام و یك كرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یك كرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند به صورت همزمان در سراسر كشور برگزار می شود.
6032/9002