۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81970349
T T
۰ نفر
بیست و یكمین یادواره 800 شهید دانش آموز استان یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - بیست و یكمین یادواره 800 شهید دانش آموزان استان یزد پنجشنبه شب برگزار شد .

به گزارش ایرنا این یادواره با عنوان همكلاسی آسمانی با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان یزد در فضای معنوی در محل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان برگزار شد.
در این مراسم مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد از شهدا و مقام شامخ آنها گفت و حاضران را دعوت شدگان از طرف خود شهدا ذكر كرد .
علی اكبر فرهید گفت: در دوران دفاع مقدس دانش آموزان و اعضای انجمن های اسلامی همگام با سایر اقشار مختلف مردم ولایتمدار نقش مهمی در پیروزی های رزمندگان اسلام بر عهده داشتند .
وی خاطر نشان كرد: رسالت مهم كنونی دانش آموزان بخصوص اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان شناخت دقیق راه شهدا و تلاش علمی و فرهنگی برای تحقق اهداف شهیدان است .
در ادامه این مراسم معاون فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد در سخنانی به اهمیت برگزاری یادواره همكلاسی آسمانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت .
حجت الاسلام سید یحیی نجم الهدی افزود: دانش آموزان مومن عضو انجمن های اسلامی مدارس همواره با تحصیل علم و تلاش های فرهنگی و مذهبی در مسیر نورانی شهدا گام بر می دارند.
همچنین پس از ذكر توسل عهدنامه توسط دانش‌آموزان قرائت شد و معاونت خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد پس از صحبت با دانش‌آموزان از منتخبان اتاق شهدا قدردانی و لوح تقدیری به این دانش‌آموزان تقدیم كرد.
همچنین در پایان این مراسم دانش‌آموزان نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه كردند.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرده است كه 800 نفر آنها دانش آموزان هستند .
اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در سال 1358 فعالیت خود را آغاز كرده و هم اكنون در سطح استان یزد 15 هزار دانش آموز عضو این تشكل در 500 مدرسه هستند .
7536/8068