۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۳۶
کد خبر: 81972066
T T
۰ نفر

كشته شدن 60 تروریست جبهه النصره در حلب

۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۳۶
کد خبر: 81972066
كشته شدن 60 تروریست جبهه النصره در حلب

تهران-ایرنا- منابع امنیتی سوریه روز شنبه از كشته شدن 60 تروریست و زخمی شدن 100 تن دیگر طی چهار روز گذشته در حلب خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری العهد،‌ درگیری های شدید میان یگان های حمایتی كرد سوریه با تروریست های وابسته به جبهه النصره طی چهار روز گذشته در منطقه «الجندول» در شرق محله «الشیخ مقصود» در شهر حلب و منطقه «الكاستیلو» در شمال «الحی» و محله «الاشرفیه» در غرب آن رخ داد.
بر اساس این گزارش، در جریان این درگیری ها 60 تروریست كشته و 100 تن دیگر زخمی شدند.
این در حالی است كه نیروهای ارتش سوریه موفق شدند منطقه «المحطه الحراریه» در حومه شرقی حلب را از دست تروریست ها آزاد كنند.
نیروهای سوری همچنین راه های ارتباطی داعش در حومه شرقی حلب را قطع كردند.
از سوی دیگر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با ادامه پیشروی در حومه شمالی لاذقیه شمالی روستای «عین القنطره» و چند نقطه راهبردی دیگر را در این حومه آزاد ساختند.
ارتش سوریه روز پنجشنبه با حمله به مواضع گروه های تروریستی در حومه شمالی لاذقیه كنترل شهرك راهبردی «كنسبا» را به دست گرفتند.
این شهرك یكی از مقرهای اصلی گروه تروریستی «جیش الفتح» در شمال لاذقیه به شمار می آمد.
آزاد سازی كنسبا و مناطق پیرامون آن مقدمه ای برای آزادسازی شهر «جسرناریا» محسوب می شود.
تسلط بر منطقه كنسبا به معنای تأمین امنیت جاده بین المللی لاذقیه- حلب است.
نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مقرها و تجمع گروه تروریستی «جیش الفتح» را در حومه های ادلب و حماه هدف قرار دادند و منهدم ساختند.
بر اساس این گزارش،‌ ارتش سوریه طی هفته های اخیر خسارت های سنگینی به تروریست های مورد حمایت غرب و برخی كشورهای منطقه در سوریه وارد كردند و موفق شدند بسیاری از مناطق تحت اشغال تروریست ها را آزاد كنند.
خاورم**9329**1010