۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81974496
T T
۰ نفر
میزگرد زنان و مشاركت  سیاسی درایرنا مركز یاسوج برگزار شد

یاسوج - ایرنا- انتخابات از جمله مظاهر دموكراسی است كه فرصت برابری برای زنان و مردان ایجاد می كند و از این رو زنان به عنوان نیمی از جامعه دراین فرایند از رسالت مهمی برخوردارند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری (ایرنا)مركز یاسوج راهكارهای بهره گیری مطلوبتر از ظرفیت مساوی انتخابات،حضور موثر،افزایش مشاركت سیاسی و حداكثری زنان در انتخابات پیش رو را با شماری از زنان نخبه در قالب میزگرد دنبال كرده است.
شماری از زنان و فعالان سیاسی و اجتماعی در این میزگرد به بیان برخی توانمندی ها و موانع مشاركت سیاسی زنان در عرصه انتخابات پرداخته اند كه همپا نبودن حقوق زنان متناسب با توانمندی ها آنها از مهمترین مشكلات این قشر بویژه در انتخابات بیان شده است.
عدم درك خودباوری زنان،نبود انسجام بین بانوان در فرایند مشاركت هدفمند سیاسی، تشكیل نشدن تشكل های فعال در حوزه زنان ، بافت ایلی سیاسی ها و وجود تعصبات قومی از جمله مشكلاتی است كه زنان دراین میزگرد به عنوان چالش مشاركت سیاسی زنان به آن اشاره كرده اند.
افزایش بینش سیاسی زنان ، توجه به حقوق زنان در عرصه های مدیریتی واجرایی و فراهم شدن فضای عمومی جامعه برای پذیرش توانمندی های علمی و مدیریتی زنان از راهكاری برون رفت مشكلات گریبانگیر زنان برای كاندیدا شدن در انتخابات ها بیان شده است.
زنان فعال سیاسی معتقدند دركهگیلویه ویویراحمد هنوز ساختارهای سیاسی و فرهنگی برای نقش آفرینی زنان در عرصه رقابت مردان چه زمینه واگذاری مسئولیت ها و چه حضور در انتخابات برای انتخاب شدن فراهم نشده و مهیا شدن این بستر به همكاری بین بخشی،حوزهای علمیه و مركاز فرهنگی ،مدیران سیاسی واجرایی ،رسانه ها وتلاش بیشتر زنان نخبه نیاز دارد.
حودد 50درصد از جمعیت كهگیلویه وبویراحمد را زنان تشكیل می دهد دو زن كاندیدای انتخابات مجلس دهم نیز از صحنه رقابت انصراف دادند.
مشروح این میزگرد برروی خروجی ایرنا ارسال خواهد شد.
6162