مردم افرادي را براي مجلس خبرگان انتخاب كنند كه در سياست خبره باشند

سنندج- ايرنا- نامزد پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در كردستان با بيان اينكه مجلس خبرگان از اهميت بالايي برخوردار است تاكيد كرد: مردم بايد افرادي را براي اين مجلس انتخاب كنند كه در سياست خبره باشند.

به گزارش خبرنگار ايرنا آيت الله سيد محمد حسيني شاهرودي در برنامه تبليغاتي نامزدهاي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري كه دوشنبه شب از سيماي مركز كردستان پخش شد افزود: خبرگان و مجلس خبرگان رهبري يك بحث عقلي است به اين معني كه در اموري كه همه افراد علم ندارند و نمي توانند وارد شوند بايد افراد متخصص و داراي تخصص وارد شوند.
وي گفت: بحث تعيين رهبري و نظارت بر اينكه چه كسي شرايط رهبري را دارد خبرگي خاصي را نياز دارد لذا مجلس خبرگان پيش بيني شده تا افرادي تعيين شده و آن امور را از جانب مردم بر عهده بگيرند.
نامزد پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در كردستان اظهار كرد: اين كار توسط خود پيامبر(ص) از صدر اسلام به معناي ديگري انجام شده است و در برخي از امور همانند پرداخت ماليات، جنگ و غيره، مسئوليت را به افرادي خبره مي سپردند.
او ادامه داد: لذا بايد در زمينه هاي مختلف كه تخصص نداريم از افراد متخصص استفاده كنيم و قرآن كريم نيز به ما توصيه كرده در مسائلي كه علم نداريد به سراغ كساني برويد كه از علم و آگاهي لازم برخوردارند.
آيت الله حسيني شاهرودي افزود: بر اين اساس در قانون اساسي ما نيز كه قانوني الهي بوده و بر اساس دستورات دين تشكيل شده و اساس آن بر اساس حاكميت خداست، رهبري يكي از اركان است لذا بايد افرادي رهبر شناس وارد مجلس خبرگان شوند.
وي ادامه داد: رهبر بايد فقيه، دين شناس، عالم ديني و مدير و مدبر بوده و كشور را به خوبي اداره كند و براي تعيين رهبر همه مردم نمي توانند وارد صحنه شوند چون تخصص لازم را در اين زمينه ندارند لذا خبرگان رهبري پيش بيني شده كه از هر استان تعدادي جمع شوند و در شرايط لازم تشخيص دهند كه چه كسي شرايط رهبري را دارد.
نامزد پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در كردستان اظهار كرد: با توجه به اينكه يكي از وظايف نمايندگان مجلس خبرگان تعيين رهبري است لذا بايد افرادي، شجاع، آشنا به مسائل روز جامعه، دشمن شناس، مدير، آگاه و خبره در امور سياسي براي اين مجلس انتخاب شوند.
او با اشاره به نقش تاثيرگذار مردم در عرصه انتخابات افزود: مردم در اين عرصه حقي دارند و آن حق راي است لذا بايد از اين حق خود استفاده كرده و افرادي توانمند، خبره و آشنا به مسائل سياسي، ديني، فقهي و غيره را براي اين مهم انتخاب كنند.
وي ادامه داد: همانگونه كه راي مردم در اين عرصه تعيين كننده است راي نماينده مجلس خبرگان نيز بسيار تاثيرگذار و تعيين كننده است لذا اين مساله از اهميت بسزايي برخوردار است و مي طلبد كه مردم هفتم اسفند همانند هميشه مشاركت حداكثري وآگاهانه داشته باشند.
آيت الله حسيني شاهرودي در ادامه يكي از وظايف رهبري را اطاعت محض از قانون الهي دانست و اظهار كرد: امنيت مثال زدني امروز ايران اسلامي و اينكه كشور ما در دنيا حرفي براي گفتن دارد به دليل وجود رهبري مقتدر، آگاه و فرزانه است.
تبليغات پنج نامزد تاييد صلاحيت شده براي پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري در استان كردستان همزمان با سراسر كشور از روز پنجشنبه 22بهمن آغاز شد.
ماموستا اقبال بهمني، ماموستا انور آدمي، ماموستا فايق رستمي و ماموستا عبدالرحمان خدايي چهار نامزد ديگر مجلس خبرگان رهبري در كردستان هستند.
كردستان در مجلس خبرگان رهبري دو نماينده دارد.
انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به طور همزمان هفتم اسفند 94 در سراسر كشور برگزار مي شود.
7348/1904