۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81975688
T T
۰ نفر
سالانه 40 هزار پرونده در هيات گزينش آموزش و پرورش بررسي مي شود

كاشان- ايرنا- مسئول نظارت و پيگيري هيات گزينش وزارت آموزش و پرورش گفت: هيات گزينش تاثيرگذارترين بخش اين وزارتخانه است، به گونه اي كه سالانه بيش از40 هزار پرونده در قالب هاي مختلف در اين هيات گزينش و بررسي مي شود.

به گزارش ايرنا علي اكبر سيفي روز سه شنبه در جمع گزينشگران آموزش و پرورش كاشان اظهار داشت: در گزينش كاركنان اصل بر كرامت انسان است و گزينشگران بايد از افراط و تفريط، تنگ نظري، نگاه هاي سليقه اي و جناحي پرهيز كنند.
وي افزود: حركت بر مسير ضوابط و مقررات، توجه به كرامت انسانها، فرصت براي جبران اشتباه به داوطلبان براي جذب حداكثري و دفع حداقلي از جمله ضوابط گزينش است.
به گفته وي وضعيت فعلي افراد، رعايت اعتقاد و التزام به نظام جمهوري اسلامي ايران، ولايت فقيه و قانون اساسي با توجه به اعتدال و رافت اسلامي بايد ملاك عمل در گزينش ها باشد تا حقوق متقابل نظام اسلامي و داوطلبان حفظ شود.
وي تصريح كرد: گزينش در راستاي بهبود كيفيت عملكرد دولت است و هيات هاي گزينش بازوان اجرايي دولت هستند و در راستاي اهداف نظام جمهوري اسلامي و سخنان مقام معظم رهبري گام بر مي دارند.
كارشناس مسئول گزينش مديريت آموزش و پرورش كاشان نيز گفت: اين كارشناسي در مناطق شمال استان اصفهان فعاليتي بيش از چند مركز استان را انجام مي دهد و در سال جاري نيز 820 پرونده متقاضيان ورود به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگيان در اين كارشناسي بررسي شد.
جواد متقي نژاد افزود: از مجموع پرونده ها، 194 پرونده مربوط به نيروهاي خريد خدمات آموزشي، 92 پرونده كاركنان مدارس غيردولتي، 75 پرونده مربوط به اشتغال نيروهاي سرباز معلم، 81 پرونده شاغلان حق التدريس، 52 نفر استخدام آزمايشي، 10 نفر استخدام پيماني و 16 نفر استخدام قطعي در آموزش و پرورش بوده است.
متقي نژاد گفت: انجام 120 مصاحبه گزينش آموزش و پرورش مناطق شمال استان اصفهان، نظارت بر پرونده فعاليت 65 متقاضي موسس مراكز آموزشي غيردولتي، بررسي پرونده و تاييد صلاحيت 45 دانشجوي شاغل به تحصيل در دانشگاه فرهنگيان كاشان از ديگر فعاليت هاي گزينش آموزش و پرورش اين شهرستان بوده است.
3009/6021 /1484
۰ نفر