۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۱۲
کد خبر: 81977523
T T
۰ نفر
دعوت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گيلان براي حضور پر شور در انتخابات

رشت - ايرنا - اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان با صدور بيانيه اي، از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان خواست تا با حضور پر شور خود در انتخابات، بار ديگر ثبات و قدرت نظام جمهوري اسلامي ايران را در عرصه جهاني جلوه گر كنند.

در اين بيانيه كه نسخه اي از آن عصر چهارشنبه در اختيار خبرگزاري ايرنا قرار گرفت، آمده است: انتخابات ميدان هم افزايي، همگرايي و تجلي وحدت و بصيرت مردم انقلابي ايران و مظهر همدلي و همزباني ملت و نظام مقدس جمهوري اسلامي است و صحنه هايي نظير آن، اوج نا اميدي بيگانگان و بدخواهان نظام را در بر خواهد داشت و زوال و زبوني بيگانگان در حضور پرشور مردم محقق خواهد شد.
در اين بيانيه با بيان اين كه تمام بستر و زمينه براي انتخابي پرشور، حماسه ساز و وحدت آفرين، آماده و مهياست، افزوده شده: اوج بصيرت انقلابي مردم، شركت در انتخابات است و مردم، بصيرت و معرفت انقلابي خود را با شركت در انتخابات و رأي به اصلح ترين افراد به نمايش خواهند گذاشت.
در ادامه بيانيه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان آمده است: همچنان كه شركت در انتخابات يك وظيفه است، گزينش خوب و آگاهانه نيز يك وظيفه به شمار مي رود، مشاركت سياسي كه همواره نقش موثري در برقراري توسعه و ثبات سياسي ايفا مي ‌كند به عنوان يك ضرورت اجتناب‌ ناپذير مورد توجه نظام اسلامي بوده كه بارزترين نمود آن، انتخابات است.
در ادامه اين بيانيه تصريح شده: انتخابات در تمام نظام هاي دنيا يك امر سياسي است و تحقق آن مشاركت حداكثري مردم را مي‌ طلبد، مردم در انتخاب حاكم و نمايندگان سرزمين خود نقش مهمي دارند بنابراين در حكومت و نظام، خواست و انتخاب مردمي از اهميت بالايي برخوردار است.
اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان در اين بيانيه آورده است: شركت گسترده در انتخابات علاوه بر تعيين سرنوشت كشور توسط مردم از طريق انتخاب منتخبان امين و شايسته، اقتدار ميهن اسلامي و پشتيباني مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي افزايش مي ‌دهد.
در اين بيانيه اضافه شده: هفت اسفند، تجلي آشكار حضور يكپارچه گيل زنان و گيل مردان در تعيين سرنوشت خود خواهد بود و باز همانند گذشته، برنده اصلي انتخابات، مردم و نظام اسلامي هستند.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همزمان با انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري، هفتم اسفندماه جاري برگزار مي شود.
در استان گيلان از جمعيت حدود دو ميليون و 480 هزار نفري، يك ميليون و 861 هزار و 370 نفر واجد شرايط شركت در پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره انتخابات محلس شوراي اسلامي هستند كه از اين تعداد، 78 هزار نفر رأي اولي اند.
گيلان با 16 شهرستان، داراي 11 حوزه انتخابيه است و 13 نماينده در مجلس شوراي اسلامي و چهار نماينده در مجلس خبرگان رهبري دارد.ك/1
7286/2007