۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۲۳
کد خبر: 81977554
T T
۰ نفر
نمايندگان مجلس ورزش را در كنار ساير مسائل جدي بگيرند

يزد - ايرنا - - سرمربي تيم ملي شمشيربازي جوانان ايران و افتخار آفرينان ورزش يزد در ميزگردي با عنوان ورزشكاران و مشاركت حداكثري در انتخابات در خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) مركز يزد به بيان ديدگاه هاي خود درباره انتخابات پيش رو پرداختند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، در اين ميزگرد حميدرضا شير سرمربي تيم ملي شمشيربازي جوانان ايران با اشاره انتخابات هفتم اسفندماه بر مشاركت حداكثري جامعه ورزش در انتخابات تاكيد كرد .
همچنين محمدحسن صديقي دبير هيات شمشيربازي استان يزد و از داوران و مربيان بين المللي اين رشته و حميد بهزادپور دروازه بان تيم ملي فوتبال ساحلي ديدگاه هاي خود را درباره اهميت حضور حداكثري ورزشكاران در انتخابات ، انتظارات از نمايندگان و ويژگي هاي نامزد اصلح مطالبي را مطرح كردند.
** نمايندگان مجلس هميشه به فكر ورزش و ورزشكاران باشند
سرمربي تيم ملي شمشير بازي جوانا ايران گفت: از نمايندگان مجلس انتظار مي رود كه نه تنها در زمان راي گيري بلكه در طول سال و مقاطع مختلف نيز به فكر ورزش و ورزشكاران باشند و آنها را فراموش نكنند .
حميدرضا شير اظهار كرد: نامزد مجلس براي توفيق در انتخابات ابتداي كار خيلي جدي از ورزش استفاده مي كنند و تبليغات انجام مي دهند ولي بعد از كسب آرا اين وضعيت كمرنگ و ورزشكاران فراموش مي شوند .
وي اظهار كرد: نمايندگان مجلس بايد نه تنها در زمان تبليغات كه همواره ورزش را به عنوان يك امر مهم در كنار ساير مسائل اجتماعي جدي بگيرند و در عمل براي ارتقا ورزش و جامعه ورزشكاران بكوشند .
كارشناس جوانان اداره كل ورزش و جوانان يزد ادامه داد: ما از كسي كه براي مجلس به عنوان نماينده مردم انتخابا مي شود نگاه ويژه به ورزش و ورزشكاران داشته باشد.
شير گفت: نمايندگان مجاس شوراي اسلامي بايد ورزش را بخاطر ابعاد گسترده اي كه در تامين سلامتي ، نشاط و غيره دارد همواره در طول مسئوليت خود در اولويت خاص قرار دهند .
سرمربي تيم ملي شمشيربازي جوانان تاكيد كرد: ثمره ورزش افراد مختلفي را در جامعه شامل مي شود و خروجي زيادي در زمينه هاي گوناكون دارد لذا بايد يك نگاه خاص به آن داشت .
شير خاطرنشان كرد: انتخابات در كشور ما از اهميت و حساسيت زيادي برخوردار است چون براي تعيين سرنوشت خود و جامعه حضور در تصميم گيري است و بايد همواره به آن عنايت ويژه داشت .
وي افزود: در موضوع انتخابات بايد هم به مشاركت جدي و بالا توجه داشت و هم بايد در انتخاب فرد اصلح و شايسته براي حضور در مجلس شوراي اسلامي جدي وارد عرصه شد .
اين مسئول اظهار كرد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اصل بازوي توانمند قوه مجريه كشور محسوب مي شوند لذا جامعه ورزش و قهرمانان بايد ضمن مشاركت در انتخابات در انتخاب فرد اصلح دقت كنند .
شير ادامه داد: ورزشكاران در كنار ساير قشرهاي جامعه هر برگي كه به صندوق اخذ آرا در هفتم اسفندماه مي ريزند مشاركت در تعيين سرنوشت خود و جامعه اسلامي محسوب مي شود .
وي تصريح كرد: مهمترين شاخص براي انتخاب كانديداي اصلح در هفتم اسفندماه قطعا تجربه كاري او است كه بايد در اولويت قرار گيرد و بر اساس آن نسبت به انتخاب نماينده شاخص اقدام كرد.
شير افزود: بايد عملكرد يك نماينده در حوزه ورزش به دقت مورد بررسي قرار گيرد كه وي در اين بخش چه دغدغه هايي داشته و تاكنون براي موفقيت ورزش در رشه هاي مختلف چه گام هاي عملي برداشته است .
** جامعه ورزشي با قدرشناسي از خدمات نظام حضور گسترده اي در انتخابات خواهند داشت
دروازه بان يزدي تيم ملي فوتبال ساحلي نيز گفت: برگزاري انتخابات در كشور ما از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي است كه به بركت خون شهيدان و ايثار و جانفشاني رزمندگان اسلام نصيب ملت ما شده است.
حميد بهزاد پور افزود: مردم ما و جامعه ورزشكاران و ملي پوشان بايد قدر اين نعمت بزرگ را دانسته و بصورت گسترده در دو انتخابات هفتم اسفندما شركت نمايند و آگاهي و بصيرت خود را به همگان نشان دهند.
وي با بيان اينكه حضور در انتخابات يك وظيفه بزرگ و تعيين سرنوشت است اظهار كرد: مشاركت در اين عرصه فرصتي براي نشان دادن عشق و علاقه به اهداف آرمان انقلاب اسلامي و موفقيت نظام در زمينه هاي مختلف است.
دروازه بان تيم فوتبال ساحلي گلساپوش يزد گفت: مردم و ورزشكان ضمن مشاركت جدي در اين حماسه سياسي بايد سوابق نامزدهاي انتخاباتي را بررسي و با آگاهي بهترين نفر براي نمايندگي مجلس دهم انتخاب كنند.
بهزاد پور تصريح كرد: نامزد اصلح كسي است كه مردمي ، دلسوز، پيگير ، آشنا به مسائل مختلف و در خدمت مردم و جامعه اسلامي باشد و همواره براي حل مسائل از هيچ كوششي دريغ نمي كند.
وي اضافه كرد: نماينده واقعي كسي است كه ورزش را بشناسد مشكلات آنها را بررسي كند و در عمل نشان دهد كه دلش براي مسائل ورزشكاران مي سوزد.
اين ورزشكار افزود: نامزد انتخابات نبايد فقط در ايام تبليغات به فكر ورزشكاران باشد بلكه بايد در طول دوران نمايندگي از حقوق ورزشكاران و ملي پوشان دفاع كند و ورزش را اولويت مسائل خود قرار دهد و اگر اين امر توسط وي صورت گيرد شاهد توسعه همه جانبه ورزش و رفع نيازهاي آنها خواهيم بود.
** نماينده مجلس بايد در عمل براي ورزش تلاش كند
مربي و داور بين المللي شمشيربازي ايران گفت: شركت گسترده آحاد مردم بخصوص ورزشكاران در رشته هاي مختلف در انتخابات هفتم اسفندماه بسيار داراي اهميت است .
محمدحسن صديقي افزود: انتخابات در اصل همان عرصه مشاركت و حضور مردم در پاي صندوق هاي اخذ راي است لذا بايد ورزشكاران از اين حق بزرگ خود بنحو شايسته استفاده كنند .
وي اظهار كرد: مجلس در كشور ما از اهميت و جايگاه بس والايي برخوردار است چون بازوي توانمند دستگاه اجرايي كشور است و دولت مجري قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي است .
دبير هيات شمشيربازي استان يزد خاطر نشان كرد: ورزشكاران بايد دركنار مردم ضمن حضور گسترده در انتخابات پيش رو نسبت به انتخاب فرد اصلح از ميان كانديداها اقدام كنند .
صديقي گفت: كسي كه به عنوان نماينده مردم وارد مجلس مي شود بايد دلسوز ، اصلح و يك بينش مناسب و هميشگي به رشته هاي مختلف ورزشي داشته باشد و اين را در عمل ثابت كند .
مربي بين اللمللي شمشيربازي ايران تصريح كرد: شهر يزد به يك نماينده توانمند نياز دارد كه بيش از گذشته مسئله ورزش را در كنار مسائل جدي بگيرد و همواره به فكر ارتقاي آن در سطح كشور باشد .
صديقي خاطر نشان كرد: نماينده نبايد تنها در وقت برگزاري انتخابات به دنبال ورزش و ورزشكاران باشد بلكه بايد بعد از انتخاب شدن تا پايان دوره نمايندگي ورزش را در اولويت خويش قرار دهد .
دبير هيات شمشيربازي استان يزد گفت: نماينده بايد خيلي جدي و عملي براي ورزش دل بسوزاند و نسبت به جذب اعتبارات و امكانات مورد نياز خيلي تلاش كند و يك ديد مثبت به ورزش داشته باشد .
صديقي افزود: از نماينده مجلس توقع داريم در سطح كلان نيز در مجلس و جاهاي ديگر در ورزش كم نياورد و بسيار قوي و جدي براي توفيق در عرصه هاي مختلف كه مرتبط با ورزش است بكوشد .
يزد با يك ميليون و 70 هزار نفر جمعيت در انتخابات مجلس خبرگان رهبري يك نماينده و در مجلس شوراي اسلامي چهار نماينده دارد كه براي رقابت در پنجمين دوره انتخابات خبرگان در استان دو نفر و براي انتخابات مجلس 78 نفر تاييد صلاحيت شده اند.
البته با انصراف سه نامزد تاييدصلاحيت شده انتخابات مجلس شوراي اسلامي در استان يزد شمار نامزدهاي اين انتخابات در استان به 93 نفر رسيد.
براساس اعلام ستاد انتخابات استان تعداد واجدان شرايط راي دادن در استان 665 هزار و 504 نفر است.
7536/8068