۶ اسفند ۱۳۹۴، ۲۳:۳۱
کد خبر: 81979152
T T
۰ نفر
راي اولي ها در راز و جرگلان براي شركت در انتخابات لحظه شماري مي كنند

راز- ايرنا- راي اولي ها در شهرستان مرزي و تركمن نشين راز و جرگلان براي حضور در پاي صندوق هاي راي در 7 اسفند لحظه شماري مي كنند تا در تعيين سرنوشت كشور خود نقش ايفا كنند.

شماري از آن ها روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظها كردند: انتخابات صحنه اي است كه فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد مي دهد، به همين دليل بايد براي نخستين بار در يك عرصه سياسي مهم مشاركت داشت.
يكي از راي اولي هاي شهر راز گفت: حضور در اين عرصه سياسي به طورقطع موجب افزايش خودباوي و خوداتكايي نوجوانان و جوانان مي شود.
مينا محمدي گفت: احساس مي كنم كه در جامعه به من بها داده مي شود زيراكه من هم در تعيين سرنوشت كشور به طور مستقيم مشاركت مي كنم و آن كسي كه به خواسته هايم نزديك تراست انتخاب مي كنم.
وي افزود: براي انتخاب نامزدهاي اصلح علاوه بر تحقيق از افراد معتمد وخبره از طريق رسانه ها و همچنين حضور در سخنراني ها به نتيجه مورد دلخواه خود رسيده ام.
يك نوجوان ديگر شهرستان راز و جرگلان گفت: برايم خيلي مهم است بدانم كه راي من در سرنوشت كشورمان چقدر تاثير خواهد داشت.
علي ريحاني افزود: شركت كردن در انتخابات براي سربلندي و اقتدار كشور مهم است و به همين دليل بايد در اين عرصه مشاركت فعال داشت.
يك نوجوان ديگر كه در چهره آن شور و حال انتخاباتي موج مي زد؛ گفت: براي نخستين بار حضور در انتخابات را تجربه خواهم كرد و اين حضور از آن جهت كه در سرنوشت كشور مشاركت داده مي شوم براي من بسيار مهم است.
وي حضور خود در انتخابات را مهم دانست و گفت: آينده از آن جوانان است و براي رقم زدن يك آينده روشن بايد افرادي را انتخاب كرد كه بتوانند با تصميم گيري هاي درست كشور را به سمت رشد و توسعه سوق دهند.
رضا يزداني ديگر راي اولي اين شهرستان مرزي حضور پررنگ راي اولي ها را سبب ايجاد شور و نشاط در مردم عنوان و بيان كرد: اين تجربه آنان را براي حضور در عرصه هاي ديگر تصميم گيري آماده خواهد كرد .
عبدالجليل يكي از راي اولي هاي اهل تسنن نيز گفت: حضور در انتخابات تكليف سياسي و ديني است، براي تعيين سرنوست خود پاي صندوق هاي راي خواهم رفت.
گلي درخشان دختر اهل تسنن جرگلان نيز گفت: تصور شركت در انتخابات و اينكه مي توانم با رأي خود سهمي هرچند كوچك در سرنوشت كشورم داشته باشم به من احساس غرور و قدرت مي‌دهد.
زكيه رباني نيز انتخابات را آغاز بلوغ سياسي براي راي اولي ها عنوان كرد و گفت: هفتم اسفند امسال همراه با خانواده ام به پاي صندوق هاي راي خواهم رفت و در سرنوشت كشورمان به عنوان اداي يك تكليف ديني و ملي شركت خواهم كرد.
راز مركز شهرستان 70 هزار نفري راز و جرگلان در 70 كيلومتري شمال غرب بجنورد واقع است.
خراسان شمالي داراي 4 كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است و شهرستان فاروج نيز مشترك با شهرستان قوچان استان خراسان رضوي يك نماينده دارد.
حدود 60 درصد از جمعيت 925 هزار نفري خراسان شمالي واجد شرايط راي دادن در انتخابات اسفندماه هستند.
7185/ 6042
گزارش از: زهرا دين پناه خبرنگار ايرنا در راز و جرگلان