حمايت مصرف‌كنندگان از توليد داخلي سبب ارتقاي اين صنعت مي‌شود

تهران- ايرنا - مديركل صنايع نساجي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حمايت مصرف‌ كنندگان از توليد داخلي سبب ارتقاي اين صنعت مي شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، گلناز نصرالهي روز شنبه در نشست خبري پنجمين جشنواره مد و لباس فجر، پيشرفت در صنايع پوشاك را موجب پيشرفت در صنعت نساجي خواند و اظهار
كرد: صنعت نساجي موتور متحرك ساير قسمت‌هاي صنعت است.
وي تاكدي كرد: با بازار حدود 110 ميليارد ريالي، بايد به صنعت مد و لباس توجه ويژه داشته باشيم.
نصراللهي ادامه داد: اقدامات انجام شده نشان ‌دهنده توليد و تامين مايحتاج در حوزه نساجي است. ولي عرضه برخي توليدات داخلي با برند خارجي در اين راستا پسنديده نيست.
وي گفت: اميدواريم با برگزاري چنين نمايشگاه هايي و استفاده از كالاهاي ايراني بتوانيم از توليدات داخلي كه قابليت هاي خوبي نيز دارند، استفاده كنيم.
نصراللهي افزود: تمركز بيشتر بر توليدات داخلي نخ و پارچه در توليد پوشاك است كه در پنجمين جشنواره مد و لباس از آن استفاده مي‌شود.
وي گفت: اميدواريم با برگزاري اين جشنواره‌ها و نمايشگاه‌ها كه تاكيد بر ايراني بودن دارند، به اين مساله فائق آييم كه توليدات داخلي داراي رتبه خوبي است. همچنين جلب همكاري هنرمندان در عرضه توليد پوشاك در صنعت نساجي مي‌تواند به مد و لباس كمك كند.
نصراللهي خاطرنشان كرد: جشنواره شروع يك سري فعاليت‌هاست كه در طول سال بايد شاهد آن باشيم و محل عرضه و عملكرد و كاركرد آن حوزه در سال گذشته است كه مي‌تواند تعامل بيشتر و بهتري بين مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان به‌وجود آورد.
در پايان اين مراسم از سه پوستر جشنواره در بخش استاني، تهران و شاخص‌هاي طرح فروش شيما (شناسه يكپارچه مد و لباس) رونمايي شد.
قرار است پوستر ويژه‌اي هم در مناسب با ايام فاطميه طراحي شود. در يكي از اين پوسترها طرح طاووس است كه به تنوع، رنگارنگي و زيبايي اشاره دارد.
پنجمين جشنواره بين‌المللي مد و لباس فجر از دهم تا بيستم اسفندماه در تالار رودكي برگزار مي‌شود.
فراهنگ**9338**3053**1027
۰ نفر