۹ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۴۴
کد خبر: 81982562
T T
۰ نفر
معاونت علمي رياست جمهوري تسهيلات بلاعوض براي جايگزيني موتور سيكلت برقي مي پردازد

اصفهان- ايرنا- معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري براي اجراي طرح جايگزيني موتور سيكلت هاي برقي در كلانشهر اصفهان، تسهيلات مالي بلاعوض پرداخت مي كند.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري شامگاه شنبه با اعلام اين خبر در مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري با شهرداري اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: تسهيلاتي براي جايگزيني موتور سيكلت هاي برقي به مردم اصفهان پرداخت مي شود كه بخشي از آن از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري بصورت بلاعوض و بخشي نيز بصورت وام قرض الحسنه خواهد بود.
تفاهمنامه همكاري بين شهرداري اصفهان و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري بمنظور جايگزيني موتورسيكلت هاي برقي و در قالب طرح ارتقاي فرهنگ ترافيكي، حفظ محيط زيست انساني و تجاري سازي فناوري ( به اختصار فتح ) شامگاه شنبه امضا شد.
سورنا ستاري همچنين با اشاره به اينكه 50 جايگاه نيز از سوي شهرداري اصفهان براي شارژ اين موتور سيكلت ها در نظر گرفته شده است افزود: هزينه شارژ اين موتورها با همكاري شهرداري اصفهان رايگان است.
وي با اشاره به حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از شركت هاي دانش بنيان براي بومي سازي فناوري جايگزيني موتورسيكلت هاي برقي گفت: ما در اين طرح از فناوري هاي بومي استفاده مي كنيم و شهرداري اصفهان نيز مباحث زيرساختي و جايگاه ها را تامين مي كند.
ستاري بخش بزرگي از اجراي طرح جايگزيني موتور برقي را مباحث فرهنگي خواند و اظهار كرد: لازم است فرهنگ ترافيك و رانندگي نيز در اين طرح مورد توجه ويژه قرار گيرد.
وي اظهار اميدواري كرد كه اين طرح تا پنج ماه آينده اجرايي شود.
همچنين معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري در مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري با شهرداري اصفهان گفت: اصفهان پس از تهران، بزرگترين مركز فناوري هاي جديد در كشور است.
ستاري با اشاره به اينكه بسياري از مشكل هاي اين شهر فقط با دانش و استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان و دانشگاه ها حل مي شود افزود: با اين همه ظرفيتي كه اين كلانشهر دارد قرار نيست خارجي ها بيايند و اين مشكل ها را حل كنند.
وي با اشاره به برخي مشكل هاي اين كلانشهر مانند آلودگي هوا، كمبود آب و دفع زباله تصريح كرد: براي حل اين مشكل ها بايد راه حل هاي بومي را توسعه دهيم.
وي ظرفيت اصفهان براي تجاري سازي علوم انساني را بالا دانست و گفت: ظرفيت بزرگي در اين كلانشهر براي بازارسازي در زمينه صنايع دستي، گردشگري و فناوري اطلاعات نيز وجود دارد.
ستاري با تاكيد بر اينكه ديگر اين شهر ، ظرفيت كارخانه جديد را ندارد افزود: مشكل هاي بزرگ اين شهر توسط شركت هاي دانش بنيان و دانشگاهيان قابل حل است به شرطي كه به صحنه بيايند.
وي جايگزيني موتور سيكلت هاي برقي را قدم اول شهرداري اصفهان در اين مسير و حل مشكل آلودگي هوا دانست و تصريح كرد: در مراحل بعدي نيز طرح هايي در زمينه هاي دفع زباله و فناوري اطلاعات و ارتباطات اجرا مي شود.
وي ادامه داد: همكاري شهرداري با شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان براي اجرا كردن اين طرح ها نيز باعث فعال تر شدن شهرك و بازارسازي براي شركت هاي دانش بنيان مستقر در آن شده است.
طرح جايگزين كردن موتورسيكلت هاي برقي با هدف كاهش آلودگي هوا و ارتقاي كيفيت هواي كلانشهر اصفهان در دستور كار شهرداري قرار گرفت.
بر اين اساس، موتور سيكلت هاي بنزيني با استفاده از فناوري بومي سازي و تسهيلاتي كه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري ارائه مي كند به موتور سيكلت هاي برقي تبديل مي شود.
به گفته شهردار اصفهان، در مرحله نخست حدود پنج هزار دستگاه موتور سيكلت تا پنج ماه آينده در اصفهان برقي شده و وارد شبكه حمل و نقل مي شود.
سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري روز شنبه بمنظور بازديد از شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، دانشگاه آزاد نجف آباد و دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و امضاي تفاهمنامه با شهرداري به اصفهان سفر كرد.
/ 6022 /3011