بندر چابهار با نيروهاي متخصص و مجرب در امور دريايي افق روشني دارد

چابهار- ايرنا- عضو هيات عامل و معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي كشور گفت: بندر راهبردي و اقيانوسي چابهار با داشتن نيروهاي با تجربه و متخصص در امور دريايي افق روشني در پيش دارد.

به گزارش ايرنا محمد راستاد شنبه شب در بازديد از بندر چابهار اظهار داشت: اقدامات بخش دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان قابل تقدير است و اين فعاليت ها در توسعه منطقه نقش مهمي دارد.
وي گفت: عمليات لايروبي بنادر كشور با برگزاري كميسيون مزايده لايروبي با حضور شركت هاي بين المللي و داخلي قدرتمند در سه حوزه جنوب شرق، جنوب غرب و شمال كشور به بخش خصوصي واگذار مي شود.
وي خريد بالگرد براي كاهش سوانح دريايي و تامين يك فروند شناور ناجي را از جمله اقدامات سازمان بنادر و دريانوردي در سال آينده عنوان كرد.
وي افزود: تهيه نقشه ايروچ پلن (نقشه دسترسي) توسط اداره هيدروگرافي با هدف ارتقا ايمني دريانوردي و آشنايي مناسب و دقيق فرماندهان و افسران كشتي براي ورود و خروج حوضچه بنادر چابهار اولويت كاري اين معاونت در اين بندر راهبردي است.
مدير كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان نيز گفت: رويكرد بنادر و دريانوردي چابهار در حوزه دريايي بر اساس جايگاه حاكميتي در حوزه ايمني، حفظ محيط زيست دريايي و استانداردهاي بين المللي است.
سياوش رضواني ارتقا سطح كيفي و آگاهي از استانداردهاي زيست محيطي دريانوردان، ارتقا ايمني آبراه، ايمني شناورها و كارگاههاي كشتي سازي، دسترسي آسان به خدمات ايمني استاندارد، استفاده از پتانسيل هاي موجود در منطقه مانند ارگان ها و موسسات دانشگاهي را از مهمترين رويكردها و سياست هاي حوزه دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان در سال 95 برشمرد.
چابهار در شرق ايران و در سواحل مكران و درياي عمان به دليل اتصال با آبهاي آزاد دروازه توسعه ايران لقب گرفته است.
اين شهرستان در 700 كيلومتري جنوب زاهدان، مركز استان سيستان و بلوچستان و در ساحل درياي عمان (مكران) واقع شده است.
3043/3042/6081