۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۳۰
کد خبر: 81986185
T T
۰ نفر

الحاق 15 فروندشناور به ناوگان راهنمایان دریا

۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۳۰
کد خبر: 81986185
الحاق 15 فروندشناور به ناوگان راهنمایان دریا

انزلی-ایرنا- معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی كشور از الحاق 9 فروند یدك كش و شش فروند شناور راهنمابر به ناوگان راهنمایان دریا خبر داد.

محمد راستاد بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش تخصصی راهنمایان بنادر و دریانوردی كشور در انزلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: بالغ بر 50 فرورند شناورهای خدماتی در عملیات راهنمایی شمال و جنوب كشور فعالیت دارند.
وی حلقه اول ارائه خدمات در بنادر تجاری كشور را عملیات برای پهلو گرفتن كشتی ها با استفاده از عملیات یدك كش عنوان كرد.
به گفته راستاد، انجام با كیفیت خدمات راهنمایی دریا توام با رعایت استانداردهای بین المللی موجب افزایش رقابت پذیری بنادر منطقه شده است .
وی خاطرنشان كرد : با توجه به جایگاه دریایی كشور در دنیا به لحاظ وجود ناوگان اقیانوس پیما، بنادر كشور نیز همزمان با ارتقاء ظرفیت ناوگان ملی و تجهیزات زیر ساختی، نقش مهمی را در تجارت و حمل و نقل دریایی ایفا خواهند كرد.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی كشور همچنین اظهار كرد: عملیات لایروبی در كانالهای ورودی بنادر سه ناحیه جنوب غرب ،جنوب شرق و شمال از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می شود.
راستاد تصریح كرد: سازمان بنادرو دریانوردی با واگذاری امور لایروبی بنادر كشور به بخش خصوصی می تواند ارائه بسته خدمات دریایی از جمله تامین ایمنی و تردد، عملیات راهنمایی و یدك كشی را تكمیل كرده و خدمات بهینه و مناسبی در بنادر تجاری كشور ارائه كند.
وی با اشاره به ساخت سه فروند یدك كش توسط متخصصان دریایی در داخل كشور افزود: تاكنون یك فروند شناور در بندرعباس اضافه شده و یك فروندشناور دیگر نیز تا پایان امسال به ناوگان ملحق خواهد شد.
سال گذشته 9 هزار و 122 فروند كشتی با هدایت 130 راهنمای دریانوردی در بنادر كشور پهلو گرفتند .
بالغ بر 130 راهنمای دریانوردی در بیش از 11 بندر اصلی كشور فعالیت دارند.
سمینار تخصصی راهنمایان بنادر ایران با حضور معاونت دریایی سازمان بنادرو دریانوردی كشور و مدیرعامل شركت دریایی هدایت خلیج فارس و جمع كثیری از راهنمایان دریانوردی از سراسر كشور روزهای 11 و 12 اسفند در هتل سفیدكنار انزلی جریان دارد.ك/2
6030/6070