۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۵۰
کد خبر: 81986754
T T
۰ نفر

مطالبات مردم از طريق احزاب بهتر پيگيري مي شود

۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۵۰
کد خبر: 81986754
مطالبات مردم از طريق احزاب بهتر پيگيري مي شود

اصفهان - ايرنا - رئيس شوراي سازمان عدالت و آزادي در استان اصفهان گفت: مطالبات و خواسته هاي قانوني مردم از طريق احزاب و گروه هاي سياسي شناسنامه دار بهتر پيگيري مي شود.

سعيد سهرابي در گفتگو با ايرنا اظهاركرد: در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان، احزاب و گروه هاي سياسي شناسنامه دار نامزدهايي را به مردم معرفي كردند كه اين اين ليستها مورد توجه مردم قرار گرفت.
رئيس شوراي سازمان عدالت و آزادي اصفهان با اشاره به اينكه مردم براساس اعتمادي كه به اين گروه هاي سياسي شناسنامه دار داشته اند، به نامزدهاي معرفي شده از سوي اين گروه ها راي داده اند، تصريح كرد: اعتماد مردم بزرگترين سرمايه است و نمايندگان منتخب كه از سوي احزاب و گروه هاي سياسي معرفي شده اند بايد با عملكرد خوب خود براي حفظ و تقويت اين اعتماد بكوشند.
وي افزود: از سوي ديگر، احزاب و گروه هاي سياسي نيز بايد با ارائه مشاوره هاي تخصصي و كارشناسي به نمايندگان مورد حمايت خود، اعتماد به دست آمده را حفظ كنند و براي رفع مشكلات مردم بكوشند.
سهرابي با اشاره به نتايج انتخابات در اصفهان و كلانشهرهاي كشور از جمله تهران گفت: نتايج انتخابات نشان از ارتقاي فرهنگ سياسي و بلوغ سياسي مردم در كلانشهرها دارد.
وي اظهاركرد: انتخاب نامزد بر اساس ليست معرفي شده از سوي احزاب و گروه هاي سياسي بيش از آنكه به سود احزاب باشد براي مردم مفيد است.
رئيس شوراي سازمان عدالت و آزادي اصفهان تصريح كرد: رويكرد جديد مردم به انتخابات، مسئوليت احزاب و گروه هاي سياسي را دو چندان مي كند.
سهرابي با اشاره به فعاليت هاي تبليغات انتخاباتي نامزدها گفت: با تغيير رويكرد جامعه نسبت به انتخاب نمايندگان؛ نامزدها بايد از طريق احزاب و با هماهنگي با آنها وارد عرصه انتخابات شوند و در صورتيكه بخواهند بصورت شخصي وارد شوند و از خرد جمعي استفاده نكنند نمي توانند كارنامه خوبي ارائه دهند.
رئيس شوراي سازمان عدالت و آزادي ايران اسلامي در اصفهان بابيان اينكه نمايندگان مجلس بايد با آگاهي و شناخت، قوانين را تصويب كنند، گفت: احزاب و گروه هاي سياسي با ارائه مشاوره و استفاده از نظرات نخبگان به نامزدهاي مورد حمايت خود، مي توانند آنها را در ارائه طرح هاي مطلوب و تصويب قوانين صحيح ياري كنند.
سهرابي با بيان اينكه نمايندگان موفق مي توانند در دوره هاي بعد به مجلس راه پيدا كنند كه عملكرد خوبي داشته باشند، گفت: احزاب و گروه هاي سياسي با انجام كار عملياتي و ميداني در سطح حوزه انتخاباتي و تشكيل كميته هاي مختلف و استفاده از نظرات نخبگان و كارشناسان و ارائه اين راهكارها به نمايندگان مورد حمايت خود، براي فائق آمدن بر مشكلات در تصويب قوانين نقش آفريني كنند.
وي با بيان اينكه احزاب پل ارتباطي بين مردم و نمايندگان مجلس هستند، اظهار كرد: همگرايي احزاب وابسته به يك جريان سياسي براي حل مشكلات موجب افزايش اعتماد مردم به احزاب مي شود.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان هفتم اسفند همزمان با سراسر كشور در 15 حوزه انتخابيه استان اصفهان برگزار شد.
استان اصفهان داراي 20 كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي و پنج كرسي در مجلس خبرگان است.
334 نامزد انتخابات مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند كه 18 منتخب مردم اين خطه براي ورود به دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مشخص شدند و انتخابات دو حوزه انتخابيه اين استان به دور دوم كشيده شد.
11 نامزد نيز براي ورود به پنجمين دوره مجلس خبرگان به رقابت پرداختند كه پنج نفر آنها به عنوان منتخب مردم استان اصفهان برگزيده شدند.
شهرستان اصفهان در مجلس شوراي اسلامي داراي پنج كرسي است كه پس از شمارش آراي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، سه نامزد مورد حمايت جبهه اصلاح طلبان و دو نامزد مورد حمايت جبهه متحد اصولگرايان با كسب بيشترين آرا به عنوان منتخب مردم اين استان برگزيده شدند.
ت 7150 / 2093 / 1339
۰ نفر