موافقت نامه سطح خدمات یك قرارداد دو جانبه بین خدمت دهنده و خدمت گیرنده است كه بر اساس توافق و با هدف تضمین پارامترهای كیفیت خدمات توافق شده منعقد میشود و در این قرارداد باید كیفیت سطح خدمات، چگونگی اندازه گیری تخطی از سطح خدمات و ضمانتهای اجرایی آن تعیین شود. این قرارداد در سرویس های رایانهای به كار برده میشود.
به گزارش مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اصغر عمیدیان افزود: مشتركان از طریق پایگاه های اطلاع رسانی اپراتور خود و ارتباط با بخش پشتیبانی مشتركان می توانند از روش های درخواست خسارت توسط اپراتور خود اطلاع پیدا كنند.
وی گفت: مشتركان می توانند از این طریق اقدام به ثبت درخواست خسارت از اپراتور كرده تا پس از طی مراحل قانونی امكان استفاده از خسارت پیش بینی شده در موافقتنامه سطح سرویس را داشته باشند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینكه نظارت بر اپراتورها ازمهمترین برنامه های این سازمان است، افزود: روش های ارزیابی و رتبه بندی اپراتورها در كنار شیوه های مرسوم نظارتی از جمله نظارت از راه دور و نزدیك بر وضعیت عملكرد و كیفیت سرویس های ارائه شده از سوی اپراتورها با كنترل مستمر و دقیق همواره در دستور كار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و این سازمان است.
وی گفت: پس از برگزاری نشست های متعدد تخصصی و اعمال مقررات در خصوص شركت های مختلف وبا توجه به نظارت های انجام شده، اكنون همه اپراتورهای ارائه دهنده سرویس های فناوری اطلاعات اعم از شركت مخابرات ایران، شركت های انتقال داده های ندا و وای مكس( WiMAX ) در شبكه خود اقدام به مبادله موافقتنامه سطح سرویس(SLA) مطابق مصوبه 177 كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با كاربران خود كرده اند، تا طبق فرایندهای مرتبط اقدام به پرداخت خسارت به مشتریان كنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأكید كرد: البته این زنجیره، با اجرایی شدن مصوبه 222 كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات توسط شركت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها نهاد مادر مخابراتی كشور تكمیل شده است.
عمیدیان افزود: زیرساخت نیز وظیفه دارد، حداكثر 6 ماه بعد از ابلاغ مصوبه (اردیبهشت سال 95) نسبت به پیاده سازی و تكمیل سامانه های ثبت رسید خرابی اندازه گیری كیفیت و مدیریت و پایش موافقتنامه سطح خدمات و ارائه دسترسی به خدمت گیرندگان اقدام كند.
وی با مهم خواندن حفظ حقوق مشتركان ارتباطی خاطرنشان كرد: اپراتورها وظیفه دارند خسارت وارده به مشتركان فعلی را مطابق موافقتنامه سطح خدمات(SLA) پرداخت كنند.
پیش از این نیز معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود: رگولاتوری برای اجرا شدن مصوبه ۱۷۷ كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و جلب رضایت مردم از خدمات ارائه شده در حوزه سرویس های فناوری اطلاعات، اپراتورها را ملزم كرده است تا سامانه سنجش سرعت را در پایگاه اطلاع رسانی خود ایجاد كنند.
عمیدیان با اشاره به اینكه امكان دسترسی به سامانه سنجش سرعت همه اپراتورها بصورت متمركز در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز فراهم شده است، خاطرنشان ساخت: با توجه به تعیین شاخص های كیفی سرویس مشتركان از سوی رگولاتوری شامل سرعت دانلود و آپلود، زمان تاخیر و میزان گم شدن بستهها در داخل و خارج شبكه، در سامانه سنجش سرعت، امكان نظارت مطلوبتر بر ارائه خدمات از سوی اپراتورها فراهم شده است.
اقتصام(1)2078*** 2023
رئیس سازمان رگولاتوری ایران:
پرداخت خسارت مشتركان طبق موافقتنامه سطح خدمات برای اپراتورها الزامی است
۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶
کد خبر:
81987141
تهران- ایرنا- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران تاكید كرد: اپراتورهای كشور موظفند خسارت وارد شده به مشتركان را طبق موافقتنامه سطح خدمات وبر اساس درخواست آنان پرداخت كنند.