۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۵۴
کد خبر: 81989620
T T
۰ نفر
تركیب نمایندگان نشان دهنده سلامت انتخابات است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تركیب نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی را یكی از نشانه های سلامت انتخابات در كشور دانست.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با قدردانی از حضور بیش از 61 درصدی مردم استان اردبیل در انتخابات گفت: انتخابات ایران مهندسی شده نیست و نتیجه آن از پیش تعیین نشده ، همان طور كه مردم به رئیس مجلس خبرگان رای ندادند.
وی افزود: دو نفر از اعضای شورای نگهبان در این انتخابات كنار گذاشته شدند كه این نشان می هد مردم آزادند برای اداره كشور تصمیم بگیرند و اگر دنیا می خواهد سلامت انتخابات و اوج مردم سالاری دینی را تماشا كند انتخابات ایران نمونه آن است.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان كرد: در برخی كشورها تنها حزب حاكم حق شركت در انتخابات را دارد و یا در برخی دیگر ریاست جمهوری را مادام العمر كردند ، حتی در ایالات متحده نیز لابی صهیونیسم (آی پك) با حمایت نامزد جمهوری خواهان به دنبال ایجاد آشوب در دنیاست.
او افزود: اگر دنیا در هرج و مرج باشد رژیم غاضب صهیونیستی نفس می كشد اما باید سوال كرد این خواست مردم آمریكا نیز هست.
آیت الله عاملی گفت: سیستمی كه این انتخابات سالم را برگزار كرد و تكثرگرایی را به نمایش گذاشت و تشریفاتی نبود ، از سال 1376 شبكه های ماهواره ای مردم را به شركت نكردن در انتخابات دعوت می كنند با این استدلال كه رئیس جمهوری از پیش مشخص شده اما هر بار نتیجه خلاف پیش بینی ها شد.
وی ادامه داد: این سیستم كه انتخاباتی سالم برگزار كرد هم در سال 1372 و هم در سال 1388 وجود داشت و كسی نمی تواند بگوید رای من كو ، این ظلم به كشور و ملت است.
امام جمعه اردبیل گفت: رهبر معظم انقلاب رای را حق الناس خواند زیرا هر حكومتی كه انتخابات آزاد برگزار می كند به معنی آن است كه به ملت خود اعتماد دارد و از مردم نمی هراسد.
او با بیان اینكه پشتیبانی مردم بزرگترین سرمایه است ، افزود: 171 كانال ماهواره ای فارسی زبان تلاش بسیاری كردند اما انتخابات دشمن را از توهم خارج كرد و همه محاسبه های مراكز تحقیقاتی را بهم ریخت.
آیت الله عاملی گفت: حضور نامزدها و احزاب انتخابات را پرشور كرد اما باید انتخابات ها را آسیب شناسی و كمبودها را شناسایی كنیم، در این دوره بداخلاقی ها از جمله بازار تهمت و تخریب گرم بود.
وی افزود: بداخلاقی ها گامی به عقب بود و همه باید بروند و توبه كنند چرا كه سال ها طول می كشد تا آثار این تخریب ها را از بین ببریم.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهوری آذربایجان به ایران بیان كرد: روسیه ، آمریكا و رژیم غاصب صهیونیستی هیچ یك نمی توانند دوست مناسبی برای این كشور باشند.
وی گفت: بخش قابل توجهی از جمعیت ایران را آذری ها تشكیل می دهند و اكنون شرایط اقتصادی در آن كشور مناسب نیست و با این حال ایران خود را ملزم به پشتیبانی می داند.
امام جمعه اردبیل گفت: مسائلی كه رهبر معظم انقلاب در دیدار با الهام علی اف بیان كردند رمز عزت و اقتدار آذربایجان است كه امید می رود به آنها عمل شود.
8123/6018