محمدرضا نقصان محمدی در آستانه سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان یزد به خبرنگار ایرنا گفت: برای تكمیل راه ها حدود پنج هزار و 600 میلیارد ریال و برای نگهداری و ایمن سازی راه های موجود سالانه 950 میلیارد ریال بودجه نیاز است تا این مسیرهای طولانی هرچه سریعتر بازسازی شود.
وی افزود: هنوز تا پایان تكمیل طرح راه زیادی در پیش داریم كه در صورت رسیدن به موقع اعتبارات می توان زودتر از موعد مقرر كار را به سرانجام رسانید .
مدیركل راه وشهرسازی استان درباره طرح های در دست اقدام اظهار كرد: تا پایان امسال طرح هایی همچون آغاز اجرای آزادراه شمال - جنوب استان، افتتاح دو بانده شدن ورودی شهر یزد - تفت - سورمق، شروع ساخت آزادراه نایین - انار و 25 طرح راه و روكش آسفالت روستایی را در دستور كار داریم.
وی با اشاره به اولویت داربودن طرح آزاد راه شمال -جنوب استان یزد خاطرنشان كرد: با افتتاح ورودی شهر مهریز و محور یزد - تفت- سورمق تا پایان سال ارتباط یزد در كریدور شرقی - غربی استان نیز برقرار می شود.
وی از تكمیل طرح های سال گذشته همچون بهره برداری از دو بانده شدن ورودی شهر یزد - تفت - سورمق نیز خبر داد كه با افتتاح آن ارتباط استان در كریدور شرقی - غربی از یزد به فارس و از شمال به استان اصفهان و از جنوب به كرمان و فارس متصل می شود.
نقصان محمدی گفت: ساخت آزادراه نایین- انار نیز كه در دستور كار این اداره كل قرار دارد تراكم های جمعیتی استان شمال - جنوب یزد را به هم متصل می كند.
وی درباره خطوط ریلی استان یزد نیز اظهار كرد: استان یزد هم اكنون به لحاظ خدمات ریلی در یك مفصل قوی كشوری قرار دارد و تقریبا پنج راه ریلی استان در شهر بافق قرار گرفته كه این ارتباطات را برقرار می كند.
مدیركل راه و شهرسازی استان افزود: هم اكنون ساخت 40درصد راه آهن یزد - اقلید تمام شده كه با ساخت كامل آن ارتباط ریلی استان با فارس برقرار می شود.
وی تصریح كرد: در مجموعه استان بندر خشكی از سوی بخش خصوصی در حال ساخت است كه می تواند ارتباطات ریلی بنادر را با هم برقرار كند.
نقصان محمدی در باره دیگر طرح های قابل افتتاح استان تا پایان امسال تاكید كرد: بهسازی 65 كیلومتر از راههای روستایی در قالب 19طرح با هزینه 100 میلیارد ریال و 61 كیلومتر روكش آسفالت روستایی در قالب شش طرح با 62.5 میلیارد ریال به پایان رسیده كه تا پایان اسفندماه به بهره برداری می رسد.
** نبودن توقفگاههای بین راهی در استان
مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان یزد گفت: موقعیت استان یزد از نظر ارتباطی یك موقعیت راهبردی است بنابراین با توجه به این مشخصه مهم استان یزد لازم است راه های استان از نظر اعتبارات بیشتر مورد توجه مسئولین كشور قرار گیرد و بودجه لازم برای بهسازی و مرمت آن اختصاص یابد.
جواد ذاكر در علت یابی خرابی راه های برون شهری استان اظهار كرد: دو عامل عبور ترانزیتی و آمار بالای تردد ماشین های سنگین با بارهای بیش از حد استاندارد همچنین وجود معادن و كارخانه های صنعتی و تولیدی در حاشیه راه ها كه باعث تردد بیش از حد ماشین های سنگین شده ست.
وی گفت: با توجه به ویژگی های جاده ها و طبیعت استان حداكثر یك درصد تصادفات برون شهری استان مربوط به خستگی رانندگان است چراكه با توجه به نوع راه های حوزه استحفاظی راهداری استان یزد رانندگان زمانی به جاده های استان می رسند كه مسیر زیادی را پشت سر گذاشته و به دلیل خستگی زیاد دچارخواب آلودگی هستند همچنین نبودن توقفگاه های بین راهی در استان آمار حوادث رانندگی برون شهری را افزایش داده است .
حجت الاسلام دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و برخی از اعضای هیات دولت دوشنبه 17 اسفند مهمان مردم دارالعباده یزد هستند.
1968/8068/ 1257
تكمیل و نگهداری راه های یزد 6 هزارو550 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲
کد خبر:
81991848
یزد - ایرنا - مدیركل راه و شهرسازی یزد گفت: این استان با توجه اینكه در چهارراه ارتباطی كشور واقع شده است؛ برای تكمیل راه ها و نگهداری آنها شش هزار 550 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.