۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۳۲
کد خبر: 81992972
T T
۰ نفر
ماندگاري سرمايه گذاران گناباد و بجستان در گرو افزايش پرداخت تسهيلات

گناباد- ايرنا- رئيس شركت شهركهاي صنعتي گناباد و بجستان گفت: افزايش ماندگاري سرمايه گذاران صنعتي و معدني در اين شهرستانها در گرو حمايت بيشتر مسئولان و دست اندركاران ذيربط از آنان و پرداخت تسهيلات است.

كاظم هوشمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تنها احداث و راه اندازي شهركهاي صنعتي نمي تواند موجب جلب سرمايه گذار در آنها شود و بايد با حمايت بيشتر و پرداخت تسهيلات بانكي مشكل كمبود نقدينگي فعالان اين بخش را كاهش و زمينه ماندگاري آنان را افزايش داد.
وي كمبود نقدينگي را از مهمترين تنگناهاي سرمايه گذاران صنعتي در اين شهرستانها دانست و اظهار كرد: اين امر موجب ركود و تعطيلي شش واحد صنعتي در اين مناطق شده است.
وي ادامه داد: برنامه توسعه شهرك صنعتي گناباد در 98 هكتار پيگيري شده كه تاكنون بيش از 70 درصد آن به اتمام رسيده است و در مرحله ارزيابي زيست محيطي قرار دارد.
مدير شهركهاي صنعتي گناباد و بجستان گفت: تجهيزات و امكانات زيربنايي نظير برق، گاز، آسفالت و ايجاد معابر در شهرك صنعتي گناباد تامين شده و در شهرك صنعتي بجستان هم در دست اقدام است.
هوشمند افزود: با وجود آماده سازي و پيشرفت بيش از 85 درصدي شهرك صنعتي در بجستان تاكنون تنها سه واحد در آن سرمايه گذاري كرده اند.
وي اظهار كرد: 33 واحد صنعتي در شهرك صنعتي گناباد فعال است كه يك سوم آنها را واحدهاي فرآوري سنگ تشكيل مي دهند.
36 واحد صنعتي در شهركهاي صنعتي گناباد و بجستان فعال است.
مركز شهرستان 40 هزار نفري بجستان در 278 كيلومتري و شهرستان 85 هزار نفري گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053