۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۴۸
کد خبر: 81995330
T T
۰ نفر
جرايم شكار و صيد بازدارنده نيست

مشهد- ايرنا- معاون دادستان عمومي و انقلاب مشهد گفت: جرايم شكار و صيد آنطور كه بايد بازدارنده نيست.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي، محمد بخشي محبي در حاشيه بازديد كاركنان مجتمع قضايي دادسراي ناحيه 6 مشهد از موزه سيماي طبيعي و تنوع زيستي مشهد افزود: هر چند ميزان مجازات و حبس هاي تعيين شده در قانون شكار و صيد تا حدودي مناسب است ولي با توجه به خسارات جبران ناپذير وارده به تنوع زيستي، بازدارنده نيست.
وي از سازمانهاي مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند ادارات حفاظت محيط زيست ياد كرد و گفت: نقش آفريني سمن ها در آشكارسازي تخلفات زيست محيطي حاصل نشست هاي متعدد با آنها بوده است.
بخشي محبي با قدرداني از فعاليت يگان حفاظت محيط زيست استان در زمينه پايش محيط زيست و عزم جدي در برخورد با تخلفات زيست محيطي افزود: مجموعه قضايي استان درچارچوب قانون و باسرعت و قاطعيت همراه با متوليان حفاظت محيط زيست از حريم تنوع زيستي دفاع مي كند.
وي با ابراز خرسندي از وضعيت مطلوب استان در برخورد هاي قضايي با متخلفان زيست محيطي اظهار كرد: برخورداري از اين جايگاه حاصل آموزش هاي زيست محيطي كاركنان دادگستري خراسان رضوي است.
معاون دادستان عمومي و انقلاب مشهد اظهار اميدواري كرد با كاهش تصديگري هاي محيط زيست و ارتقاي بيش از پيش جايگاه حاكميتي اين سازمان، حفظ و صيانت از منابع حياتي و حيات وحش بتواند به وضعيت مورد انتظار مردم برسد.
مدير كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي نيز در اين مراسم با تشريح ارزش تنوع زيستي و معرفي اهميت زنجيره حيات، دلايل انقراض برخي گونه هاي حيات وحش و راهكارهاي مقابله با روند نابودي اين موجودات را تشريح كرد.
حميد صالحي با اشاره به موفقيت هاي يگان حفاظت استان در به قانون سپاري صيادان و شكارچيان متخلف ظرف چند ماه گذشته گفت: تعامل محيط زيست و مجموعه قضايي در اين استان و همراهي همياران محيط زيست موفقيتهاي چشمگير در حوزه برخورد با متجاوزان به طبيعت را موجب شده كه تجلي مشاركت موثر و ارزشمند مردمي در حراست از محيط زيست استان بوده است.
براساس اين گزارش روز گذشته در همايش حقوق محيط زيست كه در تهران برگزار شد، رئيس كل دادگستري خراسان رضوي و معاون دادستان عمومي و انقلاب مشهد توسط معصومه ابتكار، معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور
مورد تجليل قرار گرفت.
7496 / 6053