۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹
کد خبر: 81996228
T T
۰ نفر
جمع آوری بساط گستران و دستفروشان در محدوده تجاری منطقه 11 تهران آغاز شد

تهران - ایرنا - اجرای طرح انضباط شهری با محوریت جمع آوری دستفروشان و بساط گستران به منظور رفع سد معبر صبح روز چهارشنبه در محدوده منطقه 11 پایتخت آغاز شد.

شهردار ناحیه یك منطقه 11 شهرداری تهران در حاشیه اجرای طرح انضباط اجتماعی با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: براساس بند یك ماده دو قانون 55 شهرداری ها(مصوب مجلس شورای اسلامی) هر گونه بساط گستری و دستفروشی در محدوده معابر شهری ممنوع است.
محمد جواد رشیدی افزود: در همین راستا، عوامل اجرایی رفع سد معبر منطقه 11 شهرداری تهران از صبح امروز با همكاری نیروی انتظامی تهران بزرگ در خیابان ولیعصر (عج) حد فاصل چهارراه جمهوری تا خیابان لبافی نژاد مستقر شدند.
وی با بیان اینكه محدوده یاد شده از معبرهای سنتی فروش اجناس هستند خاطر نشان كرد: دستفروشان و بساط گستران با حضور در این معبر اقدام به فروش برخی اقلام و كالاهای موردنیاز شهروندان برای ایام پایانی سال و نوروز می كنند.
رشیدی با اشاره به اعتراض روزهای اخیر كسبه محل از حضور بساط گستران در این منطقه اظهار كرد: طرح جمع آوری بساط گستران و دستفروشان تا پایان سال با استقرار و فعالیت لیس، عوامل رفع سد معبر شهرداری در معابر اصلی شهید لبافی نژاد تا خیابان حافظ و خیابان جمهوری تا محدوده خیابان كارگر اجرا می شود.
شهردار ناحیه یك منطقه 11 شهرداری تهران تاكید كرد: به همین منظور و برای ساماندهی دستفروشان، محلی در خیابان برادران شهید مظفر حد فاصل كوچه محتشم تا انقلاب به عنوان روزبازار برای استقرار و فعالیت این افراد درنظر گرفته شده است.
طی روزهای گذشته كسبه محدوده منطقه 11 با بستن مغازه های خود به حضور دستفروشان اعتراض كرده بودند كه در همین راستا شهرداری تهران با هماهنگی نیروی انتظامی از روز دوشنبه با نصب بنر تذكرات لازم را برای اجرایی شدن طرح انضباط شهری با عنوان جمع آوری دست فروشان و بساط گستران در جهت رفع سد معبر اعلام كرده و از صلح امروز جمع آوری این افراد را آغاز كرده اند.
درهمین راستا، روز گذشته نیز تیم های انضباط شهری به همراه نیروهای رفع سد معبر شهرداری تهران در ادامه اجرای طرح ساماندهی دستفروشان از هرگونه پهن كردن بساط توسط دستفروشان در خیابان لبافی نژاد پایتخت ممانعت كردند.
نیروهای شهرداری تهران در اجرای این طرح با حضور در خیابان لبافی نژاد ضمن كنترل وضعیت در این محل مانع بساط گستری و دستفروشی شدند.
مدیرعامل شركت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره اجرای طرح انضباط شهری و جمع آوری بساط گستران به خبرنگار ایرنا گفت: بساط گستران و دستفروشان در مناطق 22 گانه شهر تهران براساس حكم قضائی ابلاغ شده به شهرداری و كلانتری ها، جمع آوری می شوند.
نشست مشترك شهرداری منطقه 11 و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ابتدای هفته جاری در راستای اجرای كامل طرح ایجاد نظم و انضباط شهری و نیز بررسی موضوع دستفروش ها، اعتراض كسبه و تعرض به معبر عمومی كه روزهای پایانی سال در هسته مركزی شهر تهران رو به افزایش است، برگزار شد.
جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دراین جلسه با اشاره به اینكه هرگونه بساط گستری و دست فروشی در سطح پایتخت ممنوع است گفت: با هماهنگی انجام شده با شهرداری، طرح جمع آوری دست فروشان و بساط گستران محدوده خیابان های جمهوری و ولی عصر(عج) تهران اجرا می شود.
كسبه خیابان جمهوری و ولی عصر(عج) در روزهای اخیر با اعلام نارضایتی فعالیت بساط گستران كه موجبات نارضایتی رهگذران وكسبه را فراهم آورده، از نیروی انتظامی و شهرداری منطقه 11 خواستار پیگیری و جمع آوری برهم زنندگان نظم شهری شدند.
تهرام/1699/7561/1625
۰ نفر