۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲
کد خبر: 81998794
T T
۰ نفر

پرواز مستقیم تهران - سئول پس از 40 سال

۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲
کد خبر: 81998794
پرواز مستقیم تهران - سئول پس از 40 سال

تهران - ایرنا - خبرگزاری كره جنوبی یونهاپ امروزجمعه به نقل از دولت این كشور خبر داد كه در پی برداشته شدن تحریم های بین المللی، برای اولین بار در 40 سال گذشته پرواز مستقیم بین ایران و كره جنوبی برقرار می شود.

وزارت ترابری كره جنوبی اعلام كرد كه مجوز پرواز به شركت هواپیمایی كره كه بزرگترین شركت هواپیمایی كره جنوبی می باشد داده می شود تا بار و مسافر را چهار بار در هفته بین سئول و تهران جابجا كند.
وزارت ترابری كره جنوبی در بیانیه ای اعلام كرد: 'ایران منابع طبیعی و مصرف كنندگان فراوانی دارد. این كشور یكی از بزرگترین شركای اقتصادی كره جنوبی در دهه 70 قرن بیستم بود و گشایش خط هوایی مستقیم مبادلات تجاری دو كشور را توسعه داده و همكاریهای دوجانبه را تقویت می كند.'
سازمان هواپیمایی كره جنوبی این مجوز را در رقابت با هواپیمایی آسیانا دریافت كرد و پیش بینی می شود كه پروازهای خود را از سال جاری میلادی آغاز كند.
یونهاپ می نویسد؛ كره جنوبی و ایران در سال 1998 (1377) توافق كردند كه شركتهای هواپیمایی كره جنوبی هفته ای چهار بار مسافر و بار به ایران حمل كنند. منتها هیچ پرواز مسافری كره ای تاكنون در ایران فرود نیامده است در صورتیكه ایران ایر تا سال 2007 (1386) پروازهای تهران - سئول را با توقف در پكن انجام می داد. پس از تحریمهای هسته ای ایران، این خط هوایی تعلیق شد.
یونهاپ برآورد می كند سالانه 40 هزار نفر در پروازهای مستقیم ایران 80 میلیونی و كره جنوبی 50 میلیونی جابجا شوند.
اروپام**3092** 1565
۰ نفر