۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۰۴
کد خبر: 82000665
T T
۰ نفر
امام جمعه یزد: نشر سیره و آرمان های شهدا وظیفه همگانی است

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نشر سیره ، اهداف و آرمان های مقدس شهیدان باید به عنوان یك وظیفه بزرگ فرهنگی و همگانی جدی گرفته شود .

به گزارش ایرنا آیت الله محمدرضا ناصری عصر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح فرهنگسرای شهدا در یزد افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق فعالیت های فرهنگی باید همواره مد نظر مردم و مسئولان باشد .
وی ادامه داد: شهدای والامقام انقلاب اسلامی با تاسی به سیره ائمه معصومین(ع) در برابر دشمن متجاوز ایستادند و در این راه با تقدیم جان خویش اسلام و انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط جهان گسترش دادند.
امام جمعه اظهار داشت: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند در ادامه نهضت حسینی شهدا نسبت به نشر سیره و آرمان های شهدا تلاش كنند كه كاری بسیار اثر بخش و مورد تاكید است .
ناصری گفت: شهدا و ایثارگران نه تنها در میهن اسلامی اثرگذار بودند بلكه امروزه شاهدیم ملتهای مسلمان با تبعیت از راه شهدا در برابر كفر جهانی قیام كرده اند.
همچنین مدیركل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد با گرامیداشت سالروز تشكیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: نامگذاری این روز به نام شهدا حركتی است در جهت تكریم و بزرگداشت مقام والای ایثار و شهادت است و همه روزها متعلق به شهدا است.
احمد ابراهیمی با بیان اهمیت آشنایی نسل جوان با سیره و منش شهدا افزود: این فرهنگسرا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای بهره گیری دانش آموزان، دانشجویان و محققین حوزه ایثار و شهادت مهیا شده است.
این مجموعه در زمینی به مساحت 400 متر مربع شامل كتابخانه تخصصی شهید و شهادت، نگارخانه، قرائت خانه و اتاق پژوهش همه روز برای استفاده عموم راه اندازی شده است.
استان یزد با یك میلیون و 70 هزار نفر جمعیت سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرده است .
7536/ 6197