۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۲۷
کد خبر: 82003975
T T
۰ نفر

افزايش 60 درصدي صدور سند تك برگ در جنوب كرمان

۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۲۷
کد خبر: 82003975
افزايش 60 درصدي صدور سند تك برگ در جنوب كرمان

جيرفت - ايرنا - مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري جنوب كرمان گفت: امسال صدور سند تك برگ كاداستر (حدنگاري) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزايش داشته است.

به گزارش ايرنا محمدحسن كردستاني روز سه شنبه در نشست خبري افزود: تاكنون سه ميليون و 262 هزار و 949 هكتار از اراضي جنوب استان كرمان داراي سند مالكيت و 288 هزار هكتار بدون سند هستند.
وي با اشاره به كسب رتبه برتر كشوري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري جنوب كرمان در زمينه مبارزه با زمين خواري، حذف يا كاهش عوامل تخريب و تصرف عرصه هاي منابع طبيعي در سال جاري تصريح كرد: اين مهم با همكاري دادگستري ها، ائمه جمعه و جماعت شهرستان هاي جنوب كرمان بوده است كه جاي تشكر دارد.
وي گفت: دين اسلام توجه خاصي به انفال و منابع طبيعي دارد و در اين زمينه آيات و روايات زيادي وجود دارد كه نشان از اهميت اين موضوع است.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري جنوب كرمان افزود: يكي از اهداف اين اداره كل آشنايي قشر جوان با اهميت منابع طبيعي است لذا در هفته منابع طبيعي برنامه‎ هاي عطرافشاني قبور شهدا، ديدار با امام جمعه جيرفت، همايش‎ آفرود، آيين نمادين تبرسوزان و نمايشگاه توانمندي‎هاي منابع طبيعي كهنوج برگزار شد.
وي با بيان اينكه يكهزار و 419 هكتار ذخيره‎گاه جنگلي در جنوب كرمان وجود دارد خاطرنشان كرد: مهمترين رويشگاه درختان گلپركي با 50 هكتار در سطح خاورميانه در منطقه دلفارد وجود دارد كه نيازمند حفاظت است.
وي افزود: مردم مي‎توانند با شماره 1504 به عنوان پل ارتباطي جنگل و مرتع موارد تخلف را به نيروهاي يگان حفاظت به صورت شبانه‎روزي اطلاع دهند.
كردستاني بيان كرد: نظارت جدي بر منابع طبيعي در روز «طبيعت» صورت مي گيرد و در اين روز تمام تلاش خود را براي پيشگيري از هرگونه خسارت انجام مي‎دهيم.
وي با اشاره به اينكه 25 درصد توليد گرد و غبار كل كشور به دليل خشك شدن تالاب جازموريان پديد آمده است تصريح كرد: به همين دليل استاندار كرمان توجه ويژه اي براي احياي اين تالاب در هيات دولت مطرح كرده و رديف اعتباري مستقل پيدا كرده است.
وي گفت: عمليات احياي تالاب جازموريان به عنوان بزرگترين تالاب شيرين كشور در سال 95 آغاز مي شود.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري جنوب كرمان با بيان اينكه از سال 88 تا 92 بيش از يكهزار و 80 هكتار جنگل‎كاري شده است افزود: سال گذشته دو هزار و 900 هكتار تعهد داشتيم كه از اين ميزان در 760 هكتار توسعه جنگل انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: اين اداره كل در زمينه توليد نهال فقير است لذا در تلاش هستيم تا نهالستان شهرستان رودبار ثبت ملي شود و نهالستان اين اداره كل را توسعه دهيم تا اين كمبود را برطرف كنيم.
وي گفت: با توجه به اينكه عرصه منابع طبيعي در جنوب كرمان سه ميليون و 600 هزار هكتار است لذا با اين وسعت منطقه نيازمند مشاركت مردمي و همكاري مطبوعات و رسانه‎ها هستيم.
وي با اشاره به پروژه بين‎المللي طرح ترسيب كربن در جنوب كرمان گفت: اين طرح با هدف كاهش گازهاي گلخانه‎اي در سطح جهان، حفاظت از جنگل‎ها و مراتع در سطح ملي و توانمندي جوامع محلي در سطح منطقه‎اي در حال اجراست.
كردستاني افزود: طرح ترسيب كربن با توجه به فوايد اجراي آن به ساير مناطق كشور از جمله جنوب كرمان نيز تعميم پيدا كرد بر همين اساس سال 92 در سطح 57 هزار هكتار از مناطق رودبار نيز كليد خورد.
اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري جنوب كرمان هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، فارياب، رودبار جنوب، كهنوج، قلعه گنج و منوجان را زير پوشش دارد.
7450/3028