۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۵۶
کد خبر: 82006549
T T
۰ نفر
بيش از چهار هزار مورد از تاسيسات گردشگري گيلان بازديد شد

رشت - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گيلان با اشاره به اقدامات انجام شده براي عرضه مطلوب تر كالاها در آستانه نوروز گفت: بيش از چهار هزار مورد از تاسيسات گردشگري گيلان بازديد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت شعبانپور عصر پنجشنبه در جلسه ستاد تسهيلات نوروزي گيلان افزود: تا كنون چهار هزار و 137 مورد بازديد نظارتي و بازرسي از تاسيسات گردشگري و مجامع امور صنفي انجام شده و تذكرات لازم در خصوص رعايت بهداشت، پرهيز از گرانفروشي و كم فروشي داده شده است.
وي با اشاره به اينكه فعاليت ستاد خدمات سفر استان گيلان از بيست و چهارم اسفندماه با برگزاري آيين نوروزگاه شروع شد، اظهار كرد: اين آيين براي نخستين بار همسو با 12 استان ديگر بصورت پايلوت اجرا مي شود.
به گفته شعبانپور، هدف از برگزاري آيين نوروزگاه معرفي دقيق تمام ابعاد آيين هاي بومي و محلي نوروز ، پخت شيريني هاي محلي و عرضه صنايع دستي و نيز برگزاري همايش ها و نشست هاي تخصصي و رونمايي تمبر نوروزگاه است.
وي به تعداد واحدهاي گردشگري آماده پذيرايي از مهيمانان نوروزي نيز اشاره و بيان كرد: يك هزار و 498 واحد گردشگري در قالب هتل، مهمانپذير، مجتمع گردشگري، و پذيرايي با ظرفيت هفت هزار و 660 اتاق با 24 هزار و 393 تخت پذيراي مسافران خواهند بود.
شعبانپور اضافه كرد: علاوه بر اين ستاد اسكان فرهنگيان با 399 مدرسه و ظرفيت 15 هزار و 500 نفر روزانه آماده پذيرايي از فرهنگيان هستند.
وي گفت: در مجموع 117 مركز اطلاع رساني در قالب راهنماي مسافر ، خدمات امدادي ، انتظامي در محورهاي استان با تهيه بيش از 700 هزار از انواع اقلام فرهنگي و تبليغاتي با معرفي استان ، پيام هاي توصيه اي و هشدار دهنده از سوي دستگاه هاي عضو ستاد خواهيم داشت.
وي در ادامه به برگزاري جلسات كميسيون ايمني راه ها و شوراي هماهنگي ترافيك استان اشاره و اظهار كرد: تمامي راه ها و نقاط حادثه خيز رصد شده و آمادگي لازم نيز در اين زمينه وجود دارد.
شعبانپور از پليس راه ، راهداري ، امداد و نجات، اورژانس و هلال احمر خواست تا در ايام آمادگي لازم را داشته باشند.
2007/7296