۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶
کد خبر: 82009142
T T
۰ نفر
انجام 121 ماموريت اورژانسي طي 24 ساعت گذشته در آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني آذربايجان غربي گفت: در 24 ساعت گذشته كاركنان اورژانس در شهرستان هاي مختلف استان 121 ماموريت تصادفي و غير تصادفي انجام داده اند.

باقر بهرامي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد 33 مورد معادل 27 درصد به ماموريت هاي تصادفي اختصاص داشت.
وي اظهار كرد: در اين ماموريت هاي مربوط به سوانح رانندگي، 58 نفر از حادثه ديدگان به مراكز درماني شهرستان هاي مختلف اعزام شدند.
وي اضافه كرد: 45 درصد از اين ماموريت ها شهري بوده و 55 درصد نيز به ماموريت هاي جاده اي اختصاص داشت.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني آذربايجان غربي ادامه داد: در پنج روز نخست اجراي طرح نوروزي اورژانس استان در مجموع 630 ماموريت انجام شد كه از اين تعداد 163 مورد تصادفي بود كه در جريان آن 174 نفر به مراكز درماني اعزام شدند.
بهرامي گفت: همراهي مردم، مسافران و همراهان افراد حادثه ديده در اين مدت با ماموران امدادي بسيار خوب بوده كه اميدواريم اين روند ادامه داشته باشد.
وي افزود: اطلاع رساني و آگاه سازي رسانه اي در اين خصوص بسيار مهم بوده كه بايد در اين راستا از اصحاب رسانه قدرداني كرد.
به گزارش ايرنا، در طرح نوروزي امسال 69 پايگاه اورژانس در جاده ها و شهرهاي آذربايجان غربي فعاليت مي كنند كه از اين تعداد 40 پايگاه جاده اي بوده و 29 پايگاه در داخل شهرها به خدمت رساني مي پردازند.
475 نفر نيز در ايام نوروز در پايگاه هاي اورژانس سراسر آذربايجان غربي حضور دارند.
طرح نوروزي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني آذربايجان غربي از 26 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردين امسال همزمان با سراسر كشور در استان ادامه مي يابد.
110 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در اين ايام به كار گيري و سه ايستگاه سلامت نيز برپا شده است.
8137/1905