۳ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۱۰
کد خبر: 82009418
T T
۰ نفر

جاده كرج - چالوس باز شد

۳ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۱۰
کد خبر: 82009418
جاده كرج - چالوس باز شد

كرج - ایرنا- مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان البرز از بازگشایی جاده كرج - چالوس خبرداد.

عباس صفری حدود ساعت 9 صبح سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مسیر صبح امروز براثر بارش برف در دو استان مازندران و البرز بسته شده بود كه با تلاش بی وقفه راهداران ، بازگشایی شد.
وی بیان كرد: با توجه به لغزنده بودن این مسیر ضرورت دارد رانندگان با سرعت مناسب در این جاده حركت كنند.
صفری گفت: رانندگانی كه قصد تردد در جاده كرج - چالوس را دارند با خود سوخت كافی ، زنجیر چرخ و مواد غذایی همراه داشته باشند.
اكنون بارش برف به صورت پراكنده در جاده كرج - چالوس ادامه دارد.
بارش برف كه از نخستین ساعات بامداد امروز در مناطق كوهستانی البرز آغاز شد ، ارتفاعات این استان از جمله شهرستان طالقان و نواحی شمالی شهرستان كرج را سفید پوش كرد.
جاده كرج - چالوس با 160 كیلومتر مسافت از محورهای پرتردد كشور است.

همچنین سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان چالوس از بازگشایی جاده چالوس - كرج (كندوان ) در ساعتی پیش خبر داد.
زمان اكبرپور طاهر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : حوالی ساعت هفت و 30 دقیقه امروز یك تخته سنگ بزرگ از ارتفاعات منطقه سیاه بیشه سقوط كرد و بر روی سطح جاده ایستاد كه سبب بسته شدن موقتی این مسیر شد.
وی افزود : نیروهای راهداری به محض وقوع این اتفاق و برای امنیت جان مسافران، در محل حادثه حضور یافتند و پس از یك ساعت تلاش، سنگ را از سطح جاده برداشتند و دوباره این مسیر به روی مسافران باز شد.
سرپرست اداره راه و شهرسازی چالوس گفت : در زمان حاضر، آمد و شد خودروها در این مسیر برقرار است منتهی در برخی از مناطق بویژه مرزن آباد و شهر چالوس، ترافیك سنگین و در بقیه طول مسیر ترافیك روان است.
اكبرپور طاهر افزود : با اینكه حوالی ساعت چهار بامداد تا حوالی ساعت هفت صبح امروز، شاهد ریزش برف سنگین در ارتفاعات بالادست این جاده بودیم اما با انجام عملیات نمك پاشی و برفروبی ، مشكلی برای آمد و شد خودروها ایجاد نشد.
وی اظهاركرد : هم اكنون در مناطق بالادست این جاده، هوا آفتابی اما در پایین دست مه گرفته و در برخی از مناطق نیز با بارندگی پراكنده همراه است.
استان مازندران بر اساس آمارهای رسمی از آغاز تعطیلات نوروزی تاكنون، رتبه سوم كشور را در تردد خودرویی داشته است.
بر اساس اعلام اداره كل حمل و نقل و پایانه های مازندران از 25 اسفندماه گذشته تا اول فروردین ماه جاری، 440 هزار و 241 دستگاه خودرو وارد مازندران و 319 هزار و 435 دستگاه هم از استان خارج شده اند.
از طول مسیر حدود 180 كیلومتر جاده چالوس - كرج، حدود 78 كیلومتر آن در حوزه چالوس قرار دارد.
7410/ 6155/1648
۰ نفر