۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۴۵
کد خبر: 82010792
T T
۰ نفر
دولت انگلیس سطح هشدار تروریستی در این كشور را 'شدید' اعلام كرد

لندن - ایرنا - دولت انگلیس روز چهارشنبه در جریان نشست اضطراری كابینه موسوم به كبرا كه در ارتباط با وقایع تروریستی بلژیك تشكیل شد، سطح هشدار تروریستی در این كشور را در حد 'شدید' نگه داشت.

به گزارش ایرنا، یك سخنگوی نخست وزیری انگلیس به دنبال نشست كبری كه به ریاست دیوید كامرون برگزار شد، گفت: به دنبال وقایع بلژیك در روز سه شنبه گذشته، نیروهای امنیتی در شماری از محل ها در سراسر انگلیس مستقر شده اند و ما این وضعیت را در چند روز آینده حفظ خواهیم كرد.
وی افزود: سطح تهدید ملی نیز در حد 'شدید' ( كه حاكی از احتمال زیاد حمله تروریستی است ) باقی خواهد ماند و به مردم هم توصیه می شود كه 'هشیار ' باشند اما نترسند.
سخنگوی نخست وزیر انگلیس همچنین گفت: ما نگران از مفقود شدن یك شهروند بریتانیانی به دنبال وقایع تروریستی روز گذشته در بلژیك هستیم و در این خصوص در حال تماس نزدیك با مقامات بلژیكی می باشیم.
وی افزود: ما همچنین از این مساله آگاه هستیم كه در جریان وقایع یاد شده 4 انگلیسی زخمی شده اند كه سه تن از آنها در بیمارستان تحت مداوا بوده و یك نفر دیگر از بیمارستان مرخص شده است.
سخنگوی نخست وزیری انگلیس همچپنین در ارتباط با هشدار مسافرتی برای سفر به بلژیك گفت: ما همچنان به مردم توصیه می كنیم كه از توصیه های مقامات بلژیك تبعیت كنند و براین اساس ما توصیه بیشتری درخصوص سفر به این كشور نداریم.
وی در همین حال گفت: شهروندان بریتانیایی در بلژیك نیز همچنان بایستی هشیار و آگاه باقی مانده و سعی كنند از حضور در مناطق شلوغ پرهیز كنند.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است كه به این معنا است حمله تروریستی در این كشور به شدت محتمل است.
در صورتی كه اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می‌رسد و این بدان معناست كه «وقوع یك حمله قریب الوقوع تروریستی انتظار می‌رود.»
سه مرحله پیش از وضعیت حاضر هشدار امنیتی عبارتند از :«كم»، «متوسط»و «قابل توجه».
اگر سطح هشدار امنیتی در درجه «كم» باشد، وقوع حمله غیرمحتمل است. در پله دوم یعنی در صورت قرار گرفتن درجه هشدار بر روی «متوسط»، وقوع حمله ممكن ولی باز هم غیرمتمل است. در حالت سوم نیز كه وضعیت «قابل توجه» می‌شود، وقوع حمله «قویاً ممكن» می‌شود.
روز سه شنبه گذشته به دنبال حملات انفجاری تروریستی در فرودگاه و در ایستگاه مترو بروكسل پایتخت بلژیك دستكم 34 تن كشته و 250 نفر مجروح شدند.
گروه تروریستی داعش مسوولیت این انفجارها را برعهده گرفته است.
به دنبال این حادثه تروریستی در بلژیك سه روز عزای عمومی اعلام شده است.
اروپام**4**1552