استرالیا سطح تهدید تروریستی را بالا برد

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85558810
استرالیا سطح تهدید تروریستی را بالا برد

تهران – ایرنا – دولت استرالیا سطح هشدار تهدید تروریستی در این کشور را بالا برد و آن را از وضعیت «ممکن » به سطح «محتمل» تغییر داد.

به گزارش ایرنا به نقل خبرگزاری رویترز از مبدا سیدنی، استرالیا از امروز دوشنبه با استناد بر افزایش دیدگاه های افراطی در این کشور که می تواند تا ۵۰ درصد منجر به احتمال طراحی حمله تروریستی در ۱۲ ماه آتی شود، سطح هشدار تهدید تروریستی را از حالت «ممکن » به «محتمل» تغییر داد.

بنابراین گزارش آنتونی آلبانیز (Anthony Albanese) نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که وی بنابر توصیه سرویس های امنیتی اقدام به افزایش سطح هشدار تهدید حملات تروریستی کرده است اما خاطر نشان شد که وقوع چنین حمله ای نزدیک نیست.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: نهادهای امنیتی توصیه کردند که شهروندان بیشتری در این کشور طیف متنوع‌تری از ایدئولوژی‌های افراطی را پذیرفته‌ اند و این وظیفه ماست که مراقب و هوشیار باشیم.

این گزارش حاکی است استرالیا در سال ۲۰۲۲ پس از هشت سال وضعیت تهدید تروریستی را از حالت «محتمل» به «ممکن» تغییر داده بود.

استرالیا طی ماهی اخیر شاهد شماری از حملات خشونت آمیز بود که برخی از آنها جنبه افراط گرایانه داشته است.

رویترز گزارش داد که مایک برگس (Mike Burgess) مدیر سازمان اطلاعات امنیت استرالیا (ASIO) در این باره مدعی شد که تنش ها در منطقه خاورمیانه به خصوص جنایات رژیم صهیونیستی، در افزایش سطح هشدار در این کشور دخیل بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha