علي باخرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در مدت مزبور دو هزار و 100شكايت در اين ارتباط به صورت حضوري، تلفني و از طريق سامانه 124 و شماره 30008124 دريافت شد.
وي اظهار كرد: در اين مدت همچنين 37 هزار و 220 مورد بازرسي از نحوه ارائه خدمات و كالا در استان انجام شد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزايش داشت.
وي گفت: اغلب بازرسي ها از واحدهاي توزيع ميوه و تره بار، كفش و پوشاك، مواد پروتئيني، نان و مراكز اقامتي بوده است.
باخرد افزود: طي اين مدت 357 گشت مشترك بازرسان اين سازمان با دستگاه هاي ذيربط از بازار استان انجام گرفت كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 83 درصد افزايش داشت.
وي ادامه داد: از 25 اسفند ماه پارسال تا 11 فروردين ماه جاري يكهزار و 410 پرونده تخلف از واحدهاي عرضه كننده كالا و خدمات در اين استان تشكيل شد كه نسبت به مدت مشابه پارسال 35 درصد افزايش داشت و اغلب در زمينه گران فروشي، كم فروشي و عدم درج قيمت بود.
رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: ارزش پرونده هاي مزبور هفت ميليارد و 220 ميليون ريال است كه در مقايسه با رقم پرونده هاي تشكيل شده در مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزايش دارد.
وي افزود: همچنين در مدت مزبور 350 ميليون ريال به شاكيان پرونده هاي تخلف در حوزه عرضه كالا و خدمات در خراسان رضوي برگشت داده شده است.
وي بيان كرد: گشت هاي سيار و پايگاه هاي ثابت بازرسي در 13 فروردين ماه و روز طبيعت نيز در مراكز تفريحي، اماكن تاريخي و ييلاقات فعال خواهند بود.
باخرد ادامه داد: با توجه به بازگشت مسافرين و نياز آنان به وسايل حمل و نقل عمومي تعداد بازرسين در پايگاه هاي نظارت فرودگاه، راه آهن و پايانه مسافربري طي امروز و فردا بيشتر مي باشد.
طرح نظارت ويژه بر بازار به عنوان بخشي از اقدامات ستاد اجرايي خدمات سفر در ايام پاياني سال و عيد نوروز طي دو مرحله اجرا مي شود كه مرحله نخست آن از اول تا 25 اسفند ماه پارسال در حوزه كالا و خدمات با همكاري دستگاههاي نظارتي انجام شد.
مرحله دوم اين طرح كه از 25 اسفند ماه آغاز شده است تا 15 فروردين ماه جاري ادامه دارد.
7489 / 6053
مشهد- ايرنا- رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: شكايات مردمي از بازار نوروزي در اين استان طي 25 اسفند تا پايان 11 فروردين نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد كاهش داشت.