۱۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۳:۳۶
کد خبر: 82019189
T T
۰ نفر
حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای سبك زندگی همه بشریت است

قزوین- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینكه حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای سبك زندگی همه بشریت است،گفت: ویژگی های رفتاری ائمه معصومین(ع) به ویژه دخت نبی مكرم اسلام تنها محدود به یك زمان و مكان خاص نیست بلكه رفتار و منش آن‌ها در همه زمان ها برای جامعه الگو است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالكریم عابدینی روز شنبه در دیدار بانوان دستگاههای اجرایی استان به مناسبت روز زن با تبریك فرا رسیدن سالروز میلاد دخت نبی مكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) بر الگوگیری بانوان از شخصیت و سجایای اخلاقی و شیوه و سبك زندگی این بانوی نمونه اسلامی تاكید كرد.
وی با بیان اینكه بزرگترین شاخصه حضرت فاطمه (س) این است كه آن حضرت در تمامی صحنه ها نقش ایفا كردند و می توانند اسوه و نمونه باشند، ادامه داد: باید سبك زندگی حضرت فاطمه (س) و نحوه برخورد ایشان به عنوان همسر، مادر و چگونگی ایفای نقش به عنوان مدافع ولایت در اخلاق و دین مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام عابدینی اضافه كرد: لقب ام‌ابیها كه حضرت رسول (ص) بر فاطمه زهرا (س) نهاد، بیانگر اوج زحمات و پاسداری این بانوی گرامی از دین و ارزش‌های اسلام است و ایشان همه تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌كرد.
وی با بیان اینكه در مورد ویژگی های حضرت فاطمه(س) تنها مربوط به یك زن نیست بلكه در مورد یك شخصیت و جایگاه ارزشمند است، گفت: امروز بیشتر نیازمند شناخت حقیقی جامعه با شخصیت چنین بانوی نمونه ای در جهان هستیم.
حجت الاسلام عابدینی تصریح كرد: زن مسلمان، مظهر اراده، ایستادگی، عفاف، پاكدامنی و به واقع مطیع و پیرو راستین حضرت فاطمه زهرا(س) است كه در عین حفظ عفت، وظایف اجتماعی و سیاسی خود را نیز به نحو شایسته انجام می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به مطالبات رهبری از مردم، گفت: باید این مطالبات را مد نظر قرار داد و مدام بازخوانی شوند، و مجموعه ای از صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص بانوان و عرصه خانواده، مسائل تعلیم و تربیت، سیاسی، علمی كه به صورت شفاف و روشن بیان نموده اند مطالعه و در جامعه مكررا طرح شود.
حجت الاسلام عابدینی با بیان این كه دختر پیامبر(ص) معنای مصداق 'انا اعطیناك الكوثر' است، ادامه داد: تقوای آن حضرت زبانزد خاص و عام است و بانوان ما باید از تقوا، عفت، حیا و حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) درس و الگو بگیرند.
وی با اشاره به آیات و روایات قرآن در خصوص جایگاه زنان افزود: در قرآن یكبار حیات طیبه به كار رفته و حیات طیبه در گرو باورهای درست و عمل شایسته رخ می‏دهد كه مخاطب آن زن و مرد هستند و هر دو آنها در ساختن زندگی پاك و پاكیزه نقش سازنده دارند.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این دیدار با تبریك فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) هفته زن و روز مادر به نقش تاریخی زنان اشاره داشت و گفت: اولین كسی كه اسلام آورد حضرت خدیجه (س) و میراث پیامبر (ص) نیز از طریق حضرت فاطمه (س) تبلور یافته است.
مریم بیدخام افزود: بالاترین و مهمترین نقشی كه خداوند به زنان عطا كرده، نقش مادری در كنار همسرداری و تربیت فرزندان است و امیدواریم زنان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) بتوانند به بهترین نحو در ایفای نقش خود ظهور و بروز داشته باشند.
وی اظهار داشت: توانمندسازی زنان جامعه، توانمندسازی بشریت است و نقش مادری محوری ترین وظیفه است كه در كاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.
بیدخام در ادامه به جایگاه زن در دوران تاریخی اشاره و با بیان اینكه زن در دوره بدوی و جاهلیت هیچ هویتی نداشت و دختران تازه متولد شده زنده به گور می‌شدند و شاهد تنزل و شخصیت زنان بودیم، افزود: احیاگر شخصیت زن پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) بود و امام خمینی(ره) پس از قرنها به احیای دوباره شخصیت زن پرداخت و در واقع نگاه امام راحل به شخصیت زن به دور از نگاه غرب گرایانه به زن و یا به دور از نگاه تحجرانه و بدان معنا است كه در سایه عفاف و حجاب حضور زن در اجتماع مورد تاكید است.
وی اظهار داشت: زنان نقش مهمی در عرصه‎های مختلف دارند و در واقع نگاه مترقی انقلاب اسلامی به زنان بی بدیل و ما در طول 37 سال از انقلاب شاهد حضور موثر و موفق زنان در عرصه های حماسی و هنر و فرهنگ سیاست بوده ایم.
بیدخام با بیان اینكه حضرت فاطمه (س) نمونه یك انسان كامل و الگویی تمام عیار برای بانوان ایران اسلامی و زنان مسلمان جهان است تصریح كرد: این بانوی بزرگوار نه تنها الگویی برای زنان است بلكه شخصیتی كامل و فراتر از جنسیت، قومیت و زمان و مكان بوده كه با تاسی به رفتار و منش الهی و وحیانی ایشان، می توان به فضایل اخلاقی دست یافت.
7389/ 6128