۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82020197
T T
۰ نفر

940 زنداني خراسان شمالي از مرخصي نوروزي استفاده كردند

۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82020197
940 زنداني خراسان شمالي از مرخصي نوروزي استفاده كردند

بجنورد - ايرنا - مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي خراسان شمالي گفت: 940 نفر از مددجويان زندان هاي اين استان، مرخصي نوروزي گرفتند.

محمدعلي بلوكي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: از اين تعداد 478 نفر از زندان بجنورد، 331 نفر از زندان شيروان، 129 نفر از زندان اسفراين و دو نفر از كانون اصلاح تربيت بجنورد تعطيلات نوروز را در كنار خانواده خود سپري كردند.
وي اظهار كرد: در راستاي سياست هاي سازماني مبني بر بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان و كاهش رفتارهاي پرخطر، اين مددجويان به مرخصي نوروزي اعزام شدند.
وي افزود: با توجه به مرخصي نوروزي و شرايط عفو 46 مددجو از زندان هاي اين استان از مرخصي پايان حبس استفاده كردند و از زندان آزاد شدند.
مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي خراسان شمالي گفت: از مجموع 940 زنداني واجد شرايط كه در ايام نوروز به مرخصي رفتند 617 نفر داراي شرايط استفاده از مرخصي نوروزي را داشتند، 277 نفر به مرخصي عادي رفتند و 46 نفر نيز با عفو و مرخصي نوروزي حبسشان پايان يافت.
وي با بيان اينكه هنوز هم مرخصي نوروزي ادامه دارد گفت: اين تعداد در گروه اول از مرخصي استفاده كردند گروه دوم كه جرايمي از قبيل سرقت را داشتند بعد از تعطيلات نوروزي از مرخصي بهره مند خواهند شد.
وي افزود: اين مددجويان مي توانند بين پنج تا 15 روز از مرخصي تشويقي نوروزي استفاده كنند كه با توجه به نياز مددجويان به تقويت روحيه و برقراري روابط عاطفي بين زندانيان و اعضاي خانواده با مرخصي آن ها موافقت مي شود.
وي گفت: البته اين مرخصي شامل زندانيان واجد شرايط مي شود كه در راستاي كاهش جمعيت كيفري و كاهش آسيب در زندان ها صورت مي گيرد.
خراسان شمالي با جمعيت 867 هزار نفري سه زندان در شهرهاي بجنورد، اسفراين و شيروان و يك كانون اصلاح تربيت در بجنورد دارد كه بيش از دو هزار زنداني در اين مراكز نگهداري مي شوند.
بيش از دو هزار مددجو در سه زندان و يك كانون اصلاح و تربيت خراسان شمالي نگهداري مي شوند.
3007/6042