۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82020258
T T
۰ نفر

كوچ پرندگان بهارگذران به مازندران

۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82020258
كوچ پرندگان بهارگذران به مازندران

ساري-ايرنا- رئيس اداره حيات وحش اداره كل حفاظت محيط زيست مازندران از مهاجرت پرندگان بهارگذران از مناطق گرمسيري داخل و خارج ايران به محيط طبيعي اين استان خبر داد.

كوروس ربيعي روزيكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت كه حدود 40 گونه از پرندگان بهارگذران براي جوجه ريزي و بهره گيري از منابع و مواهب طبيعي به اين استان شمالي كوچ كردند.
وي آمار اين پرندگان را حدود 100 هزار بال اعلام كرد كه به دليل پراكندگي زيستگاهي، جمعيت آنها به مانند پرندگان زمستان گذران در ديد عموم قرار ندارد.
وي عمده ترين گونه هاي پرندگان بهارگذران درمازندران را زنبورخواران، چوب پا، پرستو، كنارآبزي،گلايل و بلبل نام برد كه بهار و تابستان را دراين استان سر مي كنند.
وي پرشمارترين پرندگان بهارگذران مازندران را پرستو( چلچله) و زنبورخواران اعلام كرد.
مازندران با داشتن سه تالاب اصلي فريدونكنار( سرخرود)، كياسر و تالاب بين المللي ميانكاله با 68 هزار هكتار و به عنوان يكي از ذخيرگاه هاي مهم زيست كره وآبندان ها و آبگيرهاي متعدد و نوار ساحلي 338 كيلومتري يكي از مناطق مهم براي پرندگان مهاجر زمستان گذران و بهار و تابستان گذران است.
در زمستان سال 94حدود 90 گونه پرنده مهاجر زمستان گذران با جمعيت 830 هزار بال به مازندران كوچ كردند و تا قبل از فرارسيدن بهار اين استان را به مقصد سيبري و آسياي مركزي ترك كردند.
6982/6097/1042
۰ نفر