۱۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸
کد خبر: 82023356
T T
۰ نفر
بقاع متبركه ميزبان 45ميليون نفربار زائردرايام نوروز بود

تهران- ايرنا- معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: در مجموع 45 ميليون و 78 هزار نفر بار زائر ضمن بازديد از امامزادگان و بقاع متبرك كشور از برنامه هاي طرح ملي آرامش بهاري بهره مند شدند.

به گزارش ايرنا از سازمان اوقاف وامورخيريه، حجت الاسلام و المسلمين احمد شرفخاني با بيان اينكه طرح ملي آرامش بهاري از 28 اسفند تا 13فروردين ماه در 2 هزار و 700 امامزاده كشوربرگزارشد، افزود: طرح ملي آرامش بهاري با هدف تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي با استفاده از ظرفيت تعطيلات نوروزي، تقويت باورهاي ديني و مذهبي و ارتقاء سطح فكري و فرهنگي زائرين و مسافران نورزي، در عيد نوروز برگزار شد.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف ادامه داد: در مجموع بيش از 45 ميليون نفر بار زائر و مسافر از برنامه هاي اين طرح ملي بهره مند شدند كه استان اصفهان با 5 ميليون و 900 هزار نفر بار زائر و مسافر، استان فارس با 4 ميليون و 500 هزار نفر بار زائر و مسافر بيشترين و استان هاي قم و خوزستان نيز در رده هاي بعدي قرار دارند.

** برگزاري مراسم ويژه تحويل سال با حضور بيش از 6 ميليون نفر در بقاع متبركه
وي با بيان اينكه نخستين برنامه طرح آرامش بهاري برگزاري مراسم تحويل سال بود ، افزود: نخستين برنامه پيش بيني شده در اين طرح ، مراسم ويژه تحويل سال نو در جوار امامزادگان كشور بود كه امسال اين مراسم با حضور حدود 6 ميليون نفر در 1932 امامزاده برگزار شد.

** بهره مندي بيش از 14 ميليون و 300 هزار نفر از خيمه هاي معرفت امامزادگان
شرفخاني با اشاره به اينكه در طرح آرامش بهاري نزديك به 6 هزار نفر روحاني بومي و همچنين اعزامي از حوزه علميه قم به تبليغ و ترويج معارف ديني و اسلامي پرداختند، گفت: در قالب طرح آرامش بهاري امسال در735 بقعه متبركه و امامزاده خيمه هاي معرفت برپا شد كه با استبقال بي نظير مردم و زائران نوروزي همراه شد.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف اضافه كرد: همچنين در طول اجراي اين طرح ، در يك هزارو 787 امامزاده و بقعه متبركه كشور نماز جماعت با حضور خيل عظيم مسافران و زائران نوروزي اقامه شد.

** پذيرايي از مسافران در يك هزارو 365 ايستگاه صلواتي
شرفخاني با بيان اينكه براي اجراي هرچه بهتر طرح نوروزي آرامش بهاري تمام ظرفيت و توان سازمان اوقاف بسيج شد، تصريح كرد: بدين منظور سه هزارو 304 خادم ثابت امامزادگان، 20 هزار و378 خادم افتخاري ، 12 هزار و 676نفر از هيات امناي بقاع متبركه به زائران خدمت رساني كردند.

** اسكان بيش از 2 ميليون و 700 هزار نفر زائر و مسافر در اماكن اقامتي
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف با بيان اينكه اماكن اسكان موقت زائران امسال در يك هزارو 120 امامزاده و بقعه متبركه كشور فراهم شده بود، افزود: امسال امكان اسكان موقت زائران در امامزادگان بصورت رايگان فراهم شد كه در مجموع يك ميليون و 420 هزار و 329 نفر هم در امامزادگان كشور اسكان موقت داده شدند.
وي با بيان اينكه در 808 امامزاده و بقعه متبركه كشور كه داراي زائرسرا، هتل و سوئيت است، امكان اسكان دائم زائران و مسافران فراهم شد، گفت: در مجموع 716 هزار و 275 نفر هم در اين زائرسراها اسكان پيدا كردند و 633 هزار و 357 نفر شب نيز در حسينيه ها اسكان يافتند.

** نيك انديشي ايرانيان در نوروز با ثبت 286 وقف جديد
شرفخاني با بيان اينكه يكي از برنامه هاي طرح نوروزي آرامش بهاري تبليغ و ترويج سنت حسنه وقف درغرفه هاي « همه واقف باشيم» است، گفت: در طول اجراي اين طرح در مجموع درسراسركشور 286 وقف جديد شامل 105 وقف منفعتي و 181 وقف انتفاعي به ارزش 609 ميليارد و 448 ميليون و 638 هزار ريال به ثبت رسيد.
اجتمام**3377**1724
۰ نفر