احياء رودخانه هاي گوهررود و زرجوب رشت، اقدامي براي سلامت مردم است

رشت - ايرنا - رئيس كميسيون بهداشت و محيط زيست شوراي اسلامي كلانشهر رشت با بيان اين كه احياء رودخانه هاي گوهررود و زرجوب اقدامي در حوزه سلامت مردم است، گفت: احياء اين دو رودخانه ، كمك و توجه نمايندگان مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي را مي طلبد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فاطمه شيرزاد عصر سه شنبه در اولين نشست خبري اعضاي شوراي اسلامي كلانشهر رشت در سال 95 (جلسه پرسش و پاسخ) در جمع خبرنگاران رسانه ها با بيان اقدامات خوب شوراي اسلامي از سال 93 در حوزه احياء رودخانه هاي گوهرورد و زرجوب افزود: در حوزه احياء رودخانه هاي زرجوب و گوهررود و لندفيل سراوان اقدامات خوبي از سال 93 از سوي شوراي اسلامي آغاز شده است.
وي با اشاره به حركت رو به جلوي شوراي اسلامي كلانشهر رشت در رابطه با رودخانه هاي ياد شده، اظهار كرد: اعضاي شوراي اسلامي رشت پي گير امور مربوط به لندفيل سراوان و رودخانه هاي زرجوب و گوهر رود هستند.
شيرزاد با اشاره به 500 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته از مصوبات سفر رئيس جمهوري به گيلان براي احياء رودخانه هاي زرجوب و گوهر رود تصريح كرد: متاسفانه اين اعتبار سر از كارگروه هايي در استانداري درآورده كه البته پي گير اين مبلغ هستيم.
وي در رابطه با برخي از اختلاف نظرها در شورا اظهار كرد: اگر چه اختلاف نظرهايي وجود دارد، اما اين اختلاف ها به پويايي كمك مي كند.
وي كمك رسانه ها را در توسعه و عمران شهري مهم دانست و اظهار اميدواري كرد تا با كمك همديگر و حمايت هاي رسانه ها، پروژه هاي نيمه تمام هر چه سريعتر به پايان برسد.
شيرزاد در ادامه به موضوع مهم تفكيك زباله از مبدا اشاره و يادآور شد: آموزش و فرهنگ سازي شهروندان از مقوله هاي مهم در اين بخش است كه سراهاي محله از جمله ظرفيت هاي خوب براي آموزش مردم است.

* شهردار رشت توانايي مديريت شهري را دارد اما بايد به شورا هم توجه كند
ديگر عضو شوراي اسلامي كلانشهر رشت در ادامه جلسه پرسش و پاسخ، با بيان اين كه شهردار رشت در مديريت شهري از توانايي هاي لازم برخوردار است، گفت: اما اين شهردار توانا، بايد شورا را هم ببيند و به حرف هاي اعضاي شورا توجه كند.
مجيد رجبي افزود: احترام به جايگاه شورا، حرمت نگهداشتن و توجه به بودجه از مواردي است كه شهردار كلانشهر رشت بايد به آنها توجه كند.
وي اظهار داشت: شهردار رشت بيشترين زمان را در شهر مي گذارد اما كساني كه دغدغه فكري داشته باشند، نمي توانند اجراي عمل داشته باشند.
اين عضو شوراي اسلامي كلانشهر رشت اجراي پروژه پياده راه فرهنگي را كاري اشتباه دانست و خاطر نشان كرد: پياده راه فرهنگي در رشت به اقتصاد زيان رسانده است.

* شهردار بايد به حرف هايش عمل كند
در بخش ديگري از اين جلسه پرسش و پاسخ رئيس شوراي اسلامي كلانشهر رشت گفت: شهردار بايد به حرف هايش عمل كند در غيراينصورت با مخالفت روبرو مي شود.
محمدعلي رفيعي افزود: هر شهرداري كه از سوي اعضاي شوراي اسلامي رشت براي اين كلانشهر انتخاب مي شود، بايستي به حرف هايي كه قبل از انتخاب شدن مي زند، عمل كند و اين مهم بايستي مورد توجه شهردار قرار گيرد.
وي با بيان اين كه اعضاي شوراي اسلامي از سوي مردم انتخاب مي شوند، اظهار كرد: ما بايستي جوابگوي بسياري از مطالبات مردم از جمله رفع آلودگي رودخانه هاي زرجوب و گوهر رود، لندفيل سراوان و بسياري از موضوعات ديگر باشيم.

*با گذشت 17 روز از سال جديد، هنوز بودجه 95 شهرداري را نبستيم
يك عضو ديگر شوراي اسلامي كلانشهر رشت در ادامه اين جلسه پرسش و پاسخ گفت: با گذشت 17 روز از سال جديد ، هنوز بودجه سال 95 شهرداري به تصويب اعضاي شورا نرسيده است.
سيد امير علوي با بيان اين كه تمام استرسم بستن هرچه سريعتر بودجه شهرداري است، افزود: انجام كارها و فعاليت هاي عمراني در سال جديد در رشت، با تصويب اين بودجه انجام مي گيرد كه بايستي هر چه سريعتر بسته شود.
وي در رابطه با سئوال يكي از خبرنگاران مبني بر بستن قرارداد چندين ميلياردي با صدا و سيما براي توليد برنامه موسوم به مي رشت بهار اظهار كرد: انعقاد اين قرارداد صحت ندارد و تنها در حد تفاهمنامه است.
وي بيان داشت: صدا و سيما هم توان مالي ندارد و براي توليد برنامه، بايد از كمك مالي سازمان مربوطه برخوردار شود.
شوراي اسلامي كلانشهر رشت در سال 94 ، 46 جلسه در صحن شورا برگزار كرد.
رسيدگي به دو هزار و 596 نامه مردمي و صدور سه هزار و 600 نامه براي رفع مشكلات مردم از ديگر اقدامات شوراي اسلامي كلانشهر رشت در سال گذشته عنوان شد.
جلسات هفتگي شوراي اسلامي كلانشهر رشت هر هفته يكشنبه برگزار مي شود.
شوراي اسلامي كلانشهر رشت، 15 عضو دارد.
7286/2007