۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۰۵
کد خبر: 82025094
T T
۰ نفر
بيش از 118 هزار كيلوگرم مواد خوراكي فاسد در فارس معدوم شد

شيراز- ايرنا- كارشناس مسئول گروه سلامت محيط استان فارس گفت: در ايام تعطيلات نوروز امسال، 118 هزار و 254 كيلوگرم مواد خوراكي فاسد از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي در فارس جمع آوري و معدوم شد.

سيامك شمس، چهارشنبه به خبرنگار ايرنا افزود: بهداشت محيط دانشگاه علوم پزشكي شيراز و 32 شبكه بهداشت در شهرستان هاي فارس در تعطيلات نوروز 95 يكي از پر كارترين واحد هاي نظارتي اين دانشگاه بود و اين ميزان مواد خوراكي فاسد در بازرسي هاي كارشناسان اين مجموعه كشف و از بين برده شد.
كارشناس مسئول گروه سلامت محيط استان فارس اظهار كرد: به مناسبت ايام نوروز، ستاد تسهيلات نوروزي در ستاد بهداشت محيط استان و 32شبكه زير مجموعه تشكيل و برنامه تدوين شده نظارتي، با شكل گيري يك تيم ثابت و يك تيم سيار در هر ستاد فعال شد.
شمس افزود: در مراكز بهداشت شيراز و مرودشت، با توجه به گستردگي كار، تعداد تيم هاي سيار بيش از يك تيم بود و در مجموع 70 تيم ثابت و سيار تشكيل و نظارت ها از اول اسفند 94 آغاز شد و تا پانزدهم فروردين 95 ادامه داشت.
وي اضافه كرد: در مدت ياد شده اين تيم هاي نظارتي هر روز از ساعت هشت صبح تا 12 شب از محل اسكان مسافران نوروزي، مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي حساس از جمله هتل ها، مسافرخانه ها، رستوران ها، مراكز بين راهي، مساجد و شيريني فروش ها بازرسي مي كردند.
به گفته وي در مدت مورد اشاره، 33هزار و 179 بازديد از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن بين راهي، محل هاي اسكان مسافران نوروزي و اماكن عمومي انجام شد.
شمس گفت: در اين بازديدها، متوليان 622مركز متخلف به مراجع قضايي معرفي شدند، 68مركز متخلف تعطيل شد، 949 مورد نمونه برداري از مواد غذايي سنتي و صنعتي صورت گرفت، دو هزار و 270 مورد نمونه برداري ميكروبي از آب آشاميدني و آب استخر شنا و 26هزار و 478 مورد كلرسنجي از آب آشاميدني و آب استخر انجام شد.
6113 /6118