۲۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹
کد خبر: 82026523
T T
۰ نفر
پیشروی ارتش سوریه به سمت اردوگاه «حندرات» در حومه شمالی حلب

تهران- ایرنا- ارتش و نیروهای مقاومت سوریه در ادامه عملیات آزادسازی اردوگاه «حندرات» در حومه شمالی حلب موفق به پیشروی هایی به سمت این اردوگاه شدند.

به نوشته پایگاه خبری العهد، ارتش و نیروهای مقاومت سوریه پس از درگیری های سنگین با انواع سلاح های سبك و سنگین با تروریست ها در مناطق اطراف این اردوگاه موفق به پیشروی به سمت این اردوگاه شدند.
منابع نظامی ارتش سوریه گزارش دادند كه در این درگیری ها شمار زیادی از تروریست ها كشته و زخمی شدند.
ارتش و نیروهای مقاومت سوریه همچنین مخفیگاه و تجهیزات گروه های تروریستی را در حومه شمال شرقی «السویداء» هدف قرار داده و منهدم كردند.
همچنین نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مقرها و مخفیگاه های های گروه تروریستی – تكفیری داعش را در مناطق «جباب حمد»، «ام ریش»، «رسم الطویل»، جنوب «قصر الحیر الغربی» در حومه شرقی حمص هدف قرار داده و تخریب كردند.
در حومه دمشق نیز این نیروها مقرها و تجمع های گروه تروریستی داعش را در «تل دكوة» و تپه های شرقی آن هدف قرار دادند.
منابع نظامی سوریه افزودند كه پس از اینكه گروه های تروریستی اقدام به نقض آتش بس در حلب و حومه های آن كردند، نیروهای ارتش و مقاومت سوریه این قدام را پاسخ دادند و مواضع آنها را در «خان طومان»، «العیس»، «وعرات لموالح» و «ضهرة عبد ربه» در حلب هدف قرار دادند.
ارتش سوریه امروز (جمعه) اعلام كرد كه تروریست های داعش در اقدامی جنایتكارانه 175تن از300 كارگر و پیمان كار سوری را كه در شمال شرقی حومه دمشق ربوده بود،‌ اعدام كرد.
گروه‌‎های تروریستی روز سه شنبه با نقض آشكار آتش بس با شلیك چند خمپاره به محله« شیخ مقصود» شهر حلب سوریه را هدف قرار دادند كه بر اثر آن دست كم 20 غیرنظامی كشته و 50 نفر زخمی شدند.
آتش بس در سوریه از روز 27 ماه فوریه (8 اسفند94) برقرار شده و ارتش سوریه و گروه های معارض سوری آن را رعایت می كنند، اما این آتش بس شامل گروه های تروریستی از جمله داعش، جبهه النصره و احرارالشام نمی شود و مبارزه با آنها از سوی روسیه و سوریه و دیگر متحدین این كشور ادامه دارد.
خاورم**9366**1579
۰ نفر