۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۵۹
کد خبر: 82027920
T T
۰ نفر
نوسازی و بهسازی 1.8 میلیون دستگاه خانه روستایی پایان یافت

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی از پایان نوسازی و بهسازی 1.8 میلیون خانه روستایی خبر داد و گفت: امسال 15 هزار دستگاه واحد مسكونی به دست خیران مسكن ساز و 15 هزار واحد دیگر از سوی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی برای محرومان جامعه ساخته می شود.

«علی تابش» شنبه در سی و هفتمین سالگرد گرامیداشت افتتاح حساب 100 امام و تشكیل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، افزود: پیشتر بنیاد مسكن ساخت 340 هزار واحد مسكن مهر را بر عهده گرفت كه تاكنون 290 هزار دستگاه به متقاضیان واگذار شده است.
وی تاكید كرد بنیاد مسكن درصدد است 50 هزار واحد مسكن مهر باقیمانده را امسال به متقاضیان واگذار كند.
تابش اعلام كرد: هم اكنون این دستگاه ها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارند.
رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی گفت: تاكنون عملیات اجرایی ساخت نزدیك به 28 هزار دستگاه خانه از سوی خیران مسكن ساز آغاز شده كه 15 هزار واحد آن تحویل شده است و بقیه نیز تا پایان امسال به پایان می رسد.

** پرداخت 135 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی مسكن روستایی
وی گفت: تاكنون برای نوسازی و بهسازی مسكن روستایی در كشور بیش از 135 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانكی ارزان قیمت با نرخ چهار سود درصد به روستاییان پرداخت شده است.
بیشترین فعالیت بنیاد مسكن در روستاهای كشور است.
رئیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی اعلام كرد تاكنون بیش از یك میلیون و 800 هزار واحد مسكونی در روستاهای كشور نوسازی یا بهسازی شده است.
به گفته وی، سالیانه بانك های عامل با معرفی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی برای نوسازی و بهسازی 200 هزار واحد مسكن روستایی تسهیلات می دهند.
همچنین بنیاد مسكن با استفاده از منابع حساب 100 امام برای ساخت مسكن محرومان روستایی اقدام های گسترده ای را در دستور كار خود قرار داده است تا محرومان روستایی بتوانند مسكن دار شوند.
وی گفت: از سال پیش بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كار ساخت نزدیك به 50 هزار دستگاه واحد مسكونی را آغاز كرد و امسال درصدد است با تامین اعتبار، نزدیك به 150 هزار دستگاه دیگر بسازد و اگر از دولت مصوبه بگیریم میزان آن را به 200 هزار واحد می رسانیم.
به گفته وی، اكنون سقف تسهیلات ساخت واحدهای روستایی 150 میلیون ریال با نرخ سود چهار درصد است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری امروز در سالروز حساب 100 حضرت امام(ره) با اعضای شورای مركزی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی دیدار كرد و گفت: بنیاد مسكن در طول تاریخ فعالیت خود موفقیت های خوبی در زمینه بازسازی، بهسازی و ساماندهی مسكن های روستایی و طرح های هادی داشته است.
«حسن روحانی» یادآوری كرد روستاها می توانند مركزهای گردشگری شوند و افزود: اجرای طرح های مسكن مانند طرح های هادی از سوی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در این زمینه موثر است.
به گفته وی، 30 درصد جمعیت كشور در روستاها زندگی می كند و امسال دولت برای بهسازی و نوسازی مسكن روستایی بیش از گذشته به بنیاد كمك خواهد كرد.
اقتصام**1108**1961
۰ نفر