۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴
کد خبر: 82028414
T T
۰ نفر
نجات خانواده ای در ارتفاعات كوه شاه جهان در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان فاروج، خانواده گرفتار در ارتفاعات كوه شاه جهان این شهر در خراسان شمالی را از مرگ و خطر حیوانات وحشی نجات دادند.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، به دنبال تماس تلفنی یك مرد با ندای امداد 112 جمعیت هلال احمر خراسان شمالی مبنی بر گرفتار شدن سرنشینان یك دستگاه خودرو در ارتفاعات كوه شاه جهان، بلافاصله جمعیت هلال احمر وارد عمل شدند.
معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی درباره نحوه امدادرسانی به این خانواده گفت: بعد از مشخص شدن منطقه، یك تیم نجات در جاده با خودرو آمبولانس و یك تیم كوهستان با خودرو امدادی كمك دار با بهره گیری از تجهیزات كمك های اولیه و نجات در كوهستان، ردیاب های GPS و تلفن ماهواره ای ساعت 18 شنبه به محل اعزام و با توجه به اینكه مختصات در دسترس تقریبی بود تیم های هلال احمر ساعت 20 به محل رسیده و این خانواده را با خودروهای خود به شهر فاروج انتقال دادند و عملیات ساعت 21:15 به پایان رسید و هیچ مصدومیت جدی آنان را تهدید نكرد.
به گفته افراد این خانواده، هنگامی كه گرفتار شده بودند گله ای از گرگ ها هم به منطقه آمده بودند كه با توجه به اینكه در داخل ماشین بودند آسیبی به آنان نرسید.
چندی پیش هم تیم های امدادی هلال احمر خراسان شمالی در همین ارتفاعات جان 14 نفر از كوهنوردان گرفتار در برف و كولاك را نجات دادند.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 كیلومتری بجنورد واقع شده است.
/7187 /1744/1044
۰ نفر